rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?  (Luettu 4540 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.06.2023 kello on 21:12
Mulla ei ole kokemusta karavaanailusta, mutta tekisi mieli kokeilla yhdistää se moottoripyöräilyyn sillä tavalla, että vetäisin pärrää perässä kärryssä. Kärry on pieni ja sitä voi purkaa (suunniteltu sellaiseksi), joten ihan hirveästi se ei tilaa vie, mutta meneekö siitä silti leirintäalueilla täyden paikan maksu?

Kärry on tuollainen pieni.

https://www.trelex.de/media/12387/catalog/MT1%20(11).JPG?size=600

Sekä Suomen että ulkomaiden tilanne kiinnostaa.

Kiitos jo etukäteen mahdollisille vaivannäkijöille.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:22
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #1 : 26.05.2023 kello on 17:12 »
Varmaa tietoa ei ole mutta luulen että ei mene mitään maksua ainakaan Suomessa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #2 : 26.05.2023 kello on 22:15 »
  Kovin vähän alueilla olen ollut. Sen havainnon olen tehnyt: Teltta + henkilöauto sama kun, Teltta + polkupyörä, sama kun henkilöauto + vaunu. Ilman sähköä tietenkin, sähkö 5 ekee kesällä. Kai se moottoripyörä+ kärry+teltta samaan menee? Tietenkin pitää paikasta kysyä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #3 : 27.05.2023 kello on 08:09 »
Ainakin tuolla meidän kausipaikka-alueellamme maksu menee about per nuppi/ruokakunta, se on ihan sama onko sulla siinä vaunu ja vaikka venetraikkukin vielä veturin lisäksi samoilla mestoilla etutelttoineen ja terasseineen, lisämaksua ei mene. Monasti meilläkin ollut vielä muksuilla oma teltta meidän majapaikkamme kyljessä omine leirintäalueen lappuineen yms. täysin lisämaksutta Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #4 : 27.05.2023 kello on 11:39 »
Ainakin tuolla meidän kausipaikka-alueellamme maksu menee about per nuppi/ruokakunta, se on ihan sama onko sulla siinä vaunu ja vaikka venetraikkukin vielä veturin lisäksi samoilla mestoilla etutelttoineen ja terasseineen, lisämaksua ei mene. Monasti meilläkin ollut vielä muksuilla oma teltta meidän majapaikkamme kyljessä omine leirintäalueen lappuineen yms. täysin lisämaksutta Thumb

Onko tuo oikein. Jotenkin verrattavissa siihen, että vuokratalosta voisi vapaasti valita mikä asunto vaan ja hinta olisi sama, oli sitten pieni yksiö tai 5h+k.
Henkilömaksu on mielestäni oikeudenmukainen. Henkilömaksun lisäksi joku suhteutettu korvaus pitäisi myös maksaa käytetyn maapohjan mukaan.


*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.06.2023 kello on 21:12
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #5 : 27.05.2023 kello on 12:19 »
Henkilömaksun lisäksi joku suhteutettu korvaus pitäisi myös maksaa käytetyn maapohjan mukaan.

Tämän näkisin minäkin järkeväksi. Jos jollain on suuri matkailuauto tai -vaunu ja siihen etuteltta, niin viehän se aika paljon tilaa. Pieni matkailuauto tai retkiauto ja pieni peräkärry, etenkin osiin purettava, vie paljon vähemmän.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #6 : 27.05.2023 kello on 12:52 »
Onko tuo oikein.

Ehkä tuo voisikin olla jotenkin erikseen hinnoiteltua, mutta kun alueella on myös itse isännällä jos jonkinlaista rakennelmaa ja peräkärryä vaununsa ympärillä, niin ala siinä sitten... ;D Ja muutenkin kun puhutaan kausipaikkalaisista, joillain rantapaikkalaisilla pientä laituriakin sinne nykerrettynä... No tuo on tuon paikan linjaus aiheeseen, jossain muualla kenties eritavoin, pääasia kuitenkin että alueen sisällä säännöt ovat tasapuolisesti samat kaikille Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #7 : 27.05.2023 kello on 15:45 »
Onko tuo oikein. Jotenkin verrattavissa siihen, että vuokratalosta voisi vapaasti valita mikä asunto vaan ja hinta olisi sama, oli sitten pieni yksiö tai 5h+k.
Henkilömaksu on mielestäni oikeudenmukainen. Henkilömaksun lisäksi joku suhteutettu korvaus pitäisi myös maksaa käytetyn maapohjan mukaan.
No campingeilla ei yleensä ole maanmittaria. Jossain maailmalla tullut vastaan että voi valikoimista ottaa halutunkokoisen tontin joka hinnoiteltu koon mukaan.
Muuten menee yksikköjen mukaan ja jossain myös pääluku määrittää hinnan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #8 : 27.05.2023 kello on 20:14 »
Itse asiassa jossain muistelen kohdanneeni alueen, jossa oli erikseen etuteltalliset ja -teltattomat vaunupaikat, muistaakseni jopa erihintaisetkin, mutta en vain muista missä ???

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:22
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #9 : 27.05.2023 kello on 22:02 »
  MM.Kiuruveden iskelmä viikolla!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #10 : 28.05.2023 kello on 02:56 »
Itse asiassa jossain muistelen kohdanneeni alueen, jossa oli erikseen etuteltalliset ja -teltattomat vaunupaikat, muistaakseni jopa erihintaisetkin, mutta en vain muista missä ???
Rastilassa ainakin tämä käytäntö.

Eipä ole tullut vastaan paikkaa jossa olis peräkärrystä tai toisesta henkilöautosta lisämaksua peritty.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #11 : 28.05.2023 kello on 11:09 »
Olen kyllä jossakin nähnyt alueen jossa toisen auton tai peräkärryn pitäminen vaunun vieressä ei ole sallittu van ne pidetään parkkipaikalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #12 : 28.05.2023 kello on 13:51 »
Luin aiemmin, että kyse oli moottpripyörän perässä vedettävästä kärrystä, mutta kyse onkin ilmeisesti matkailuauton perässä vedettävästä kärrystä, jossa se mp majailee.. junana vaunun perässä ei kait suomilandiassa ratsasteta.

Olen vetänyt kuomukärryä, autotraileria (jossa auto päällä) ja 7m venettäkin m-auton perässä yöpyessäni yleisillä ja sfc-leirintäalueilla. Koskaan en ole mitään ylimääräistä joutunut maksamaan kärrystä. Muistaakseni kerran joutunut jättämään portille p-paikalle (vaikka ei ollut sesonki). Aina olen kuitenki irrottanut koukusta ja pitänyt auton sivulla. Rekka/huoltoasemaparkissa taas pitänyt yhdistelmän pitkänä..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:39
Vs: Paljonko menee maksua moottoripyörän peräkärrystä?
« Vastaus #13 : 28.05.2023 kello on 13:59 »
Olen kyllä jossakin nähnyt alueen jossa toisen auton tai peräkärryn pitäminen vaunun vieressä ei ole sallittu van ne pidetään parkkipaikalla.
Meillä kausipaikkalaiset pitää veturin tms parkkialueella. Vieraat pitää vaunun edessä, toki vieraspaikat onkin paraalla paikalla.