Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Alan 22 May 2023
  • Huomasin, että takatalliin oli tullut vettä ja aloin tutkia syytä. Paljon muuta mahdollisuutta ei olekaan kuin ulkosuihku, ja avattuani itselleni ihan uuden luukun naisten käytössä olevan vaatekaapin lattiasta homma selvisi. Ilmeisesti välipohjaan ei ollut päässyt kovin paljoa vettä, mutta eipä se mitään tee kun rakenne on puuton. Aika nopeasti kävin avaamassa boilerin ja kylmävesipuolen pohjaventtiilit.

    Ei ollut 10 mm letkulle tulppia varastossa eikä ulkosuihkulle ole sulkuja, mikä on kyllä virhe. Otin ja yhdistin kuuma- ja kylmävesiletkut. Ei vuoda. Uskaltaisikohan laittaa lukkopihdeillä vielä toisen puristuksiin, vaikkapa rättiä väliin? Ei menisi vedet sekaisin. Vai  pääseekö tuossa niin käymään?

    Iski samaan aikaan ukkosmyrsky, vaan mikäs se on sisällä puuhatessa. En nyt kuitenkaan lähde hakemaan takatallista suihkun hanaa. Virtajohdot irrotin.

    Liitin:


    Letkut yhdistettynä:

  • #2 kirjoittanut vaanari61 22 May 2023
  • Ei satu joku "kynänhattu"passaamaan tuon sinisen liittimen sisään niin että kun kirraat klemmarin se kiristyy littimen sisään tulpaksi ?


    Usein tuollaisessa tilanteessa pitää ottaa kikkakolmoset käyttöön . . .
  • #3 kirjoittanut tsahkali 22 May 2023
  • Pullautti ilmeisesti liittimen pihalle?
  • #4 kirjoittanut Alan 22 May 2023
  • Pullautti ilmeisesti liittimen pihalle?

    Voi olla. Käyn kohta katsoon mutta ensin otan remonttikaljan.
  • #5 kirjoittanut Alan 22 May 2023
  • Murtuneet molemmat naaraspuoliset suihkun rungosta. Epävarmaa, saisiko korjaamalla tiiviiksi. Itselleni tuo on melko tarpeeton varuste. Kerran olen pyöriä sillä huuhdellut.

    Toki siten saa, että liimaa liittimet kiinni tuohon.  :)


  • #6 kirjoittanut Alan 22 May 2023
  • Lähikuva. Ei tuosta taida puuttua kuin pikkuiset palat. O-renkaat vaihtoon ja kotona yrittämään kiinteää korjausta.

    Taidan laittaa letkun luttuun lukkopihdeillä. Kai se kestää reilun kuukauden.


  • #7 kirjoittanut Alan 22 May 2023
  • Ei satu joku "kynänhattu"passaamaan tuon sinisen liittimen sisään niin että kun kirraat klemmarin se kiristyy littimen sisään tulpaksi ?


    Usein tuollaisessa tilanteessa pitää ottaa kikkakolmoset käyttöön . . .

    Tätä nyt mietin ja laittaisin vaikka jesaria, mutta pitäisi taas laskea vedet pois. Ehkä huomenna jaksan puuhata.

    Näitä ylläreitä karavaanarille sattuu epäsäännöllisin väliajoin. Ei pidä olla peukalo keskellä kämmentä ja jos sattuu olemaan, niin parempi että olisi turaamisesta pikkuisen kokemusta ja oman kulkineen tuntemusta.

    Onneksi alusta toimii hyvin. Sen kanssa olisikin vähän hankalampaa, jos tulisi havereita.
  • #8 kirjoittanut Hymer B654 22 May 2023
  •   Letkun sulkemiseen on nähtävästi varmin ja yksinkertaisin keino laittaa letkun päähän sopivan kokoinen kierteellinen pultti,tässä tapauksessa ehkä 10 mm, ja sitten lemmari. Kestää yhtä kauan kun se letkukin.
  • #9 kirjoittanut Alan 22 May 2023
  • Kiitos vinkistä. Huomenna etsin rautakaupan. Ei ole noin isoja mukana.
  • #10 kirjoittanut mike 22 May 2023
  • Puukko ja puutappi!!!
  • #11 kirjoittanut k69 22 May 2023
  • Mulle kävi samalla lailla ja laitoin letkut yhteen liitoksella. Mutta ei toiminut mulla paineet sen jälkeen, joten tein vielä tulpan letkujen liitokseen. Viri viri viritys joka on ollut nyt pari vuotta.
  • #12 kirjoittanut Alan 22 May 2023
  • Puukko ja puutappi!!!

    Parempi olla epäorgaaninen materiaali, veden kanssa kun tekemisissä ollaan.
  • #13 kirjoittanut smy 22 May 2023
  • Mä laitoin vessan letkuun hylsyavaimen katkovarren pään. Ollut hetken noin
    Pitäis korjata pöntön suuttimen letku.

  • #14 kirjoittanut Alan 22 May 2023
  • Mulle kävi samalla lailla ja laitoin letkut yhteen liitoksella. Mutta ei toiminut mulla paineet sen jälkeen, joten tein vielä tulpan letkujen liitokseen. Viri viri viritys joka on ollut nyt pari vuotta.

    Pärskähteli hana aikansa, mutta pelaa. Parempi on kyllä huomenna laittaa tulpat.
  • #15 kirjoittanut Ossi66 22 May 2023
  •   Letkun sulkemiseen on nähtävästi varmin ja yksinkertaisin keino laittaa letkun päähän sopivan kokoinen kierteellinen pultti,tässä tapauksessa ehkä 10 mm, ja sitten lemmari. Kestää yhtä kauan kun se letkukin.

    Pultti vain osakerteellä, niin ei tarvii kiristää mahottomia että pitää 😉
Sivuja:
Toiminto