rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 160 W Brigthsolar aurinkopaneelin kytkentä?  (Luettu 2346 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.02.2024 kello on 19:22
160 W Brigthsolar aurinkopaneelin kytkentä?
« : 17.05.2023 kello on 19:30 »
Terve, sain asennettua juuri asuntoautooni  Kärkkäiseltä sopuhintaan hankitun Brightsolar 160W paneelin. Lataussäädin heräsi eloon kun liitin sen hupiakkuun ja paneelin kytkettyäni myö lataus alkoi toimimaan vaatimattomalla 0.4A virralla (taivaalla paksu pilvipeite ja tihuttaa.)

Kysymykseni on seraava: kuinka paneelin kylkeen liimatussa kytkentärasiassa kuuluisi johtojen mennä? Kotelossa on kaksi aukkoa johdoille, mutta rasian sisällä on yhteensä neljä liitintä, jotka kaikki ovat jollain komponenteilla toisiinsa kytkettynä ja joista kolmesta (1,2,3) lähtee kytkentä itse paneelin johtimiin. Riittääkö että liitän lataussäätimelle lähtevän johdon kuvan mukaisesti vain liittimiin 1 ja 3 vai pitäisikö minun jotenkin esim. Tehdä siltakytkentä liittimien 1 ja 2 välille.

Suurkiitokset kaikista neuvoista!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: 160 W Brigthsolar aurinkopaneelin kytkentä?
« Vastaus #1 : 17.05.2023 kello on 20:32 »
Pelkästään 2 johdinta, diodit on ne komponentit, kehoitan juottamaan ne harakanpesät liittimiin ja sitten liittimet ruuvien alle.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.02.2024 kello on 19:22
Vs: 160 W Brigthsolar aurinkopaneelin kytkentä?
« Vastaus #2 : 17.05.2023 kello on 20:37 »
Kiitos paljon neuvoista!! Käyn huomenna Motonetista hakemassa sopivat liittimet ja jätän linnuille nuo pesänrakennus puuhat!

Sent from my SM-G780F using Tapatalk


  • Vieras
  • Vs: 160 W Brigthsolar aurinkopaneelin kytkentä?
    « Vastaus #3 : 16.08.2023 kello on 07:43 »
    Moikka, tähän liittyen itselläkin kysyttävää. Ostin myös saman setin ja aloin nyt asennushommiin. K.o. rasiassa ei ole minulla mitenkään merkattuna napaisuutta, kumpi + ja -? Kummin päin kuuluisi laittaa/ miten selvittää oikea napaisuus?

    Kannattaako laittaa katkaisija ennen lataussäädintä? Onko järkeä laittaa mukana tullut 4-paikkainen sulakerasia paneelin ja säätimen väliin vai vasta säätimen ja akun väliin? Näit ei ole tullu tehtyä niin saattaa olla muutama tyhmä kysymys. Pääasia että asennus tulisi oikein :)