Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Vesisäiliöstä

<< < (11/11)

Anna:
Juu olisi pitänyt laittaa kuvia aikaisemmin. Tärkeintä kuitenkin se että moni on yrittänyt auttaa  :)

kimi:
Minun olisi pitänyt muistaa tuo, itse aikoinaan vaihdoin ja taisin jopa laittaa kuvia tänne.
https://karavaanari.org/index.php/topic,8291.0.html

Voit kokeilla onko vika tuossa tukkimalla/ puristamalla kasaa se lattian läpi menevä letku. Tuo on tarpeen jos lämmittimessä on vettä ja se jäätyy, muuten saman asian ajaa lämpimän veden hanan avaaminen kun tyhjentää vedet

uretaanikoppi:

--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 17.05.2023     kello on 21:33 --- Keltaisella ympäröidyssä liittimessä on sisällä pieni takaiskuventtiili jonka kuuluisi sulkeutua veden paineesta ja estää veden virtaaminen kirkkaaseen letkuun. Jos venttiili ei sulkeudu, painevesi virtaa kirkasta letkua pitkin ulos maahan.
 Kirkas =läpinäkyvä, letku on johdettu ulos juuri siksi että takaiskuventtiilin vikaantuessa vesi virtaa ulos eikä valu vaunun lattialle.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla Alden pannussa kävi juurikin noin. Venttiili (eli metallikuula siellä sisällä) jumi aukiasentoon ja lorotti sitten vedet pihalle. Letku irti, vähän paineilmaa, hiukan ruuvimeisselillä koputtelua ja letku takaisin. Taas toimii.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View