Tekniikkakeskustelut > Alde

Alde 3010 ilmatyyny

(1/5) > >>

Tipiiri:
Te jolla alde on jatkuvassa käytössä, suoritatteko alden määräämän ilmatyyny uusinnan alde 3010 vai 3020 ohjeen mukaan vai ette ollenkaan.

3010 ohje: Jos kuumenninta käytetään jatkuvasti, se pitää tyhjentää noin kerran kuukaudessa, jotta vedenkuumentimeen saadaan uusi ilmakerros

3020 ohje: Tämä voidaan tehdä avaamalla lämmitysjärjestelmä n varo-/tyhjennysventtiili muutamaksi sekunniksi. Tämä tehdään aina 10 päivän välein.

Ilmatyyny mahdollistaa laajenemisen ja auttaa suojaamaan lämmitysjärjestelmã ä vesipumpun paineiskuilta.

"Masi":
3020 eh, olen koittanut muistaa aukaista pariksi sekunniksi varoventtiilin.
Paino sanoilla koittanut muistaa ;)

Hauho:
Eikös tuo riipu siitä  onko paine- vai pelkkä sähköpumppujärjeste lmä eikä ole sidonnainen vain Alden lämmityspannuun?

Tipiiri:

--- Lainaus käyttäjältä: Hauho - 27.03.2023     kello on 17:53 ---Eikös tuo riipu siitä  onko paine- vai pelkkä sähköpumppujärjeste lmä eikä ole sidonnainen vain Alden lämmityspannuun?

--- Lainaus päättyy ---

Ei mitään tietoa koska alde ei kerro

Tipiiri:

--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 27.03.2023     kello on 17:50 ---3020 eh, olen koittanut muistaa aukaista pariksi sekunniksi varoventtiilin.
Paino sanoilla koittanut muistaa ;)

--- Lainaus päättyy ---

Itse en edes käytä kuumaa vettä niin sama kai tuo ois laskea ja jättää tyhjäks koko boileri.

Siitä tuliki mieleen että onko joku kahtonu tuota 3010 netti ohjekirjaa tyhjennykselle

vedenkuumentimen tyhjentämi- nen yhdistetyllä vara-/poistovent- tiilillä:
1. Käynnistä raitisvesipumppu.
2. Avaa vesihanat
3. Avaa sen jälkeen vara­/poistovent­
tiili kääntämällä keltainen vipu(M)
pystysuoraan.

Ei taida tyhjentyä säiliö jos pumppu pummppaa kokoajan uutta sisään 😂

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta