3020 eh, olen koittanut muistaa aukaista pariksi sekunniksi varoventtiilin.
Paino sanoilla koittanut muistaa
Paino sanoilla koittanut muistaa

3020 eh, olen koittanut muistaa aukaista pariksi sekunniksi varoventtiilin.
Paino sanoilla koittanut muistaa ![]() Eikös tuo riipu siitä onko paine- vai pelkkä sähköpumppujärjeste lmä eikä ole sidonnainen vain Alden lämmityspannuun?
Eikös tuo riipu siitä onko paine- vai pelkkä sähköpumppujärjeste lmä eikä ole sidonnainen vain Alden lämmityspannuun? Ei mitään tietoa koska alde ei kerro 3020 eh, olen koittanut muistaa aukaista pariksi sekunniksi varoventtiilin. Itse en edes käytä kuumaa vettä niin sama kai tuo ois laskea ja jättää tyhjäks koko boileri. Siitä tuliki mieleen että onko joku kahtonu tuota 3010 netti ohjekirjaa tyhjennykselle vedenkuumentimen tyhjentämi- nen yhdistetyllä vara-/poistovent- tiilillä: 1. Käynnistä raitisvesipumppu. 2. Avaa vesihanat 3. Avaa sen jälkeen vara/poistovent tiili kääntämällä keltainen vipu(M) pystysuoraan. Ei taida tyhjentyä säiliö jos pumppu pummppaa kokoajan uutta sisään 😂 Ei mitään tietoa koska alde ei kerro Jos pumppu käy hetkenkään kun suljet hanan kyseessä on painejärjestelmä. Minun paineettoman Alde-ohjekirja ei edes ehdota ko ohjetta. Siis ei liity pelkästään pannumalliin vaan vesijärjestelmään. Njaa, en tiedä kun en ole koskaan erikseen tehnyt. Tosin talvella aina lasken tyhjäksi kuumavedenkin ettei jäädy.
Jos pumppu käy hetkenkään kun suljet hanan kyseessä on painejärjestelmä. Mistä sitä edes tietää onko pumppu sama mitä 15 vuotta sitten. Mun mielestä se ei käy kun hanan lyö kiinni. Tuon toimenpiteen tarkoitus on jättää kuumavesivaraajaan pieni ilmatasku jotta
kuumeneva vesi ei nosta painetta vesisysteemissä liian korkeaksi. Tuon toimenpiteen tarkoitus on jättää kuumavesivaraajaan pieni ilmatasku jotta Voisko joku vielä sanoa mihin se vanha ilma tasku sieltä katoaa? Vai miks se pitää kerran kuukaudessa uusia? Voisko joku vielä sanoa mihin se vanha ilma tasku sieltä katoaa? "Lämminvesivaraajan tyhjentäminen. Lämmittimessä on sisäänrakennettu lämminvesivaraaja, jonka kapasiteetti on noin 8,5 litraa makeaa vettä. Lämminvesivaraaja pystyy tuottamaan noin 12 litraa 40 °C:n vettä puolessa tunnissa (kun kylmän veden lämpötila on 10°C). Jos varaaja lämmitetään kaasun sijasta sähköpatruunalla, teho heikkenee hieman. Vesi on tyhjennettävä lämminvesivaraajast a vähin- tään kerran kuukaudessa uuden ilmatyynyn muodostamiseksi varaajaan. Ilmatyynyä käytetään lämmit- timen paineiskujen vaimentamiseen. Erikoissovitettujen lämmittimen ja muut makeavesijärjestelm än tyhjentäminen, ks. valmistajan käyttöohje." https://www.sarkacaravan.fi/files/Alde%203020%20HE%20L%C3%A4mmitin%20v2.pdf Ihan niin kuin yleisenä ohjeena: Ohjekirjat kannattaa lukea vaikka luulisikin osaavansa homman ilman lukemista. Ihan sama juttu kun omakotitalon painesäiliökin. Sieltä sekoittuu veteen pikkuhiljaa se ilma. Noissa painepumpullisissa on myös joissain oma paisuntasäiliö. Nykyisin suositaan noissa vipuhanojen yhteydessä myös verkostossa pieniä paisuntasäiliöitä rauhoittamaan noita paineiskuja
"Lämminvesivaraajan tyhjentäminen. Lämmittimessä on sisäänrakennettu lämminvesivaraaja, jonka Muuten iha hyvä vastaus paitsi ei vastannut kysymykseen, viisastelua vain. Ohjekirja on luettu, ole hyvä ja lue mun viestit eka ennen vastausta No se ilma mikä siellä on poistuu pikkuhiljaa veden mukana kiertoon, se sekoittuu miltei kuin sokeri veteen.
Ja mitä enemmän paine nousee, sitä nopeammin se sekoittuu sinne veteen ja aina kun sekoittuu veteen ilmatila pieneneen ja paine nousee ja niin edelleen. Ja kun ilma on varaajasta poistunut, niin paineisku putkistossa ovat kovempia. Tosin että se jotain särkisi on jo huonoa tuuria. Ei sen ihmeellisempää. Eli kannattaa reisussa laskea paine hanoista aina pois kun ei käyttöä vedelle ja tyhjentää pannu kun auto seisonnassa.
|