rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 4G/5G antenni  (Luettu 5502 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:07
  • viihtyy puskissa
Vs: 4G/5G antenni
« Vastaus #15 : 28.03.2023 kello on 15:12 »
Mulla on 10 metrin lasikuituinen teleskooppimasto, sillä on löytänyt signaalia Lapissa ja pohjois-Norjassa vähän huonommassakin paikassa :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:12
Vs: 4G/5G antenni
« Vastaus #16 : 28.03.2023 kello on 15:55 »
Mulla on 10 metrin lasikuituinen teleskooppimasto, sillä on löytänyt signaalia Lapissa ja pohjois-Norjassa vähän huonommassakin paikassa :)

Millainen on itse antenni?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:07
  • viihtyy puskissa
Vs: 4G/5G antenni
« Vastaus #17 : 28.03.2023 kello on 16:11 »
Se on autoon tarkoitettu piiska-antenni, joka on 900MHz:lle vireessä. Siinä on jonkun verran metallilevyä maatasona. Se oli 3G- aikaa yli viisi vuotta sitten, kun sitä olen viimeksi tarvinnut. Nykyään sitten pitäisikin olla 700-, ja 800MHz taajuuksille sopiva.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
  • Epsoo
Vs: 4G/5G antenni
« Vastaus #18 : 28.03.2023 kello on 18:05 »
Mulla oli juuri sama ongelma vaunussa. Laitoin TV-antennin tilalle tämmöisen https://telewell.fi/fi/tuote/tietoliikenne/internet-kotona/3g4g5g-antenni/TW-4G_MIMO_antenni/3g4glte5g-mimo-antenni-2-x-5m-johto-2-x-sma-5g-kaytossa-tarvitaan-2-kpl

Ja tämän perässä käytössä Teltonikan 4G-reititin. Tässä reitittimessä oli hyvänä puolena 12v käyttöjännite, jolloin sen sai laitettua suoraan akusta. Kun tulee jonkin verran oltua puskissa, niin saa reitittimen sähköihin ilman verkkosähköä. Loppui kyllä kaikki nettiongelmat tämän asennukseen.

Hyvän mahtuu kaksi piuhaa putken sisälle.

Mulla olis tuommoinen ylimääräisenä ja voisin luopua siitä sopivaa korvausta vastaan. (50€?)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
  • Knaus Eifelland
Vs: 4G/5G antenni
« Vastaus #19 : 28.03.2023 kello on 18:16 »
Se on autoon tarkoitettu piiska-antenni

Piiska-antennin asennuksesta tuli mieleeni... LMC vaunuun kun asensin normi autosoittimen, lykkäsin radion antennipiiskan telkkariantennin alumiinisen maston sisään, antenniputki ylös ja hyvin kuului radiokanavat ja säästyi ylim. reiän teolta ja olivat siististi piilossa kaapissa. 🙂