rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vanlifen todellisuus  (Luettu 24875 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:15
  • viihtyy puskissa
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #30 : 8.03.2023 kello on 15:29 »
No tämä nyt ei ole vanlifea, kun olen vaunussa kolmatta talvea, mutta en taitaisi kyllä kaasuja ja vessaa pois antaa..

Pakussa toki vaikka kaikkein pienin Eberin ilmalämmitin auttaisi kummasti.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #31 : 8.03.2023 kello on 18:56 »
Tämän ketjun avaamisen tarkoituksena minulla oli, että joku vanlife-elämää harkitseva pysähtyy miettimään, että olisiko viisaampaa hankkia kunnollinen matkailuauto (tai vastaavasti varustettu, tehdastekoinen tai sitä vastaava retkeilyauto).
  Saatta hyvinkin jokun tavoittaa?
  Harvoin herään yöllä, silloin kun näin käy, olen todennut että palstalla on toistasataa vierasta, minä ainoa rekisteröitynyt. Tätä isoa vieraiden määrää muutoinkin olen ihmetellyt? Äskenkin 302 vierasta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
  • Puskailija Hymer B680 sl
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #32 : 8.03.2023 kello on 19:01 »
Kylläpä täällä ollaan niin s¤#&nan karavaanareita ettei pidetä "van life" pakun rakentelijoita minkäänlaisessa arvossa...  :laugh: :laugh: :laugh:
Kuvitellaan vaan ettei kukaan osaa mitään rakentaa vaan ainoa mahdollinen vaihtoehto on ehdottomasti valmiiksi rakennettu tehdastekoinen matkailu-auto.
Tiedän että sohaisen kommentillani muurahaispesää mutta häpeäisitte edes noita kirjoituksianne...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
  • viva la France
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #33 : 8.03.2023 kello on 19:21 »
Kylläpä täällä ollaan niin s¤#&nan karavaanareita ettei pidetä "van life" pakun rakentelijoita minkäänlaisessa arvossa...  :laugh: :laugh: :laugh:
Kuvitellaan vaan ettei kukaan osaa mitään rakentaa vaan ainoa mahdollinen vaihtoehto on ehdottomasti valmiiksi rakennettu tehdastekoinen matkailu-auto.
Tiedän että sohaisen kommentillani muurahaispesää mutta häpeäisitte edes noita kirjoituksianne...

Ei kyllä hattua nostan sille joka sen kunnolla tekee, mutta sille joka sen toiletin unohtaa toivotan täydellistä epäonnistumista ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #34 : 8.03.2023 kello on 19:26 »
Kuvitellaan vaan ettei kukaan osaa mitään rakentaa vaan ainoa mahdollinen vaihtoehto on ehdottomasti valmiiksi rakennettu tehdastekoinen matkailu-auto.
  Ei kaikki oo sellaisia rakentajia kun sinä. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #35 : 8.03.2023 kello on 19:28 »
Ei kyllä hattua nostan sille joka sen kunnolla tekee, mutta sille joka sen toiletin unohtaa toivotan täydekllistä epäonnistumista ;)
Voihan se joskus unohtua...

Mulla on retkipakussa ja Westissä yhteinen pienin PortaPotta. On se kyllä muistilistalla, jotta ei unohtuisi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #36 : 8.03.2023 kello on 19:42 »
Mä rakentaisin oman pakun jo sen vuoksi etten kaipaa yhtään täysikorkeaa rakennetta/väliseinää sisälle. Eli suihku, vessa ja isot vaatekaapit on mulle turhia (pikkuvessa tietty pitää olla). Toinen iso syy se että haluan auton näyttävän tavalliselta työpakulta ulospäin. Voi parkkeerata vapaammin yöksi. Lämpöeristyksestä joutuu taas itse tehtynä melko varmasti tinkimään. Tarpeita on monenlaisia.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 03:09
  • Escucha el Oi!
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #37 : 8.03.2023 kello on 19:46 »
Toinen iso syy se että haluan auton näyttävän tavalliselta työpakulta ulospäin. Voi parkkeerata vapaammin yöksi.
Tuohan ei oikeastaan perustu mihinkään faktaan, vaan on enempi mielikuva.

Samat säännöt koskee molempia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #38 : 8.03.2023 kello on 20:19 »
Kaikille ei tunnu tämä vanlife-käsite olevan tuttu, ja ehkä into lukea viestit ajatuksella saattaa puuttua.

Ei sinänsä, täysin ennustettavissa oli jo ennenkuin avauksen tein.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:59
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #39 : 8.03.2023 kello on 20:31 »
Erottaisin käsitteet pariin ryhmään, niihin jotka maalaa ruosteisen pakun sisältä valkeaksi ja matkailevat pelkästään some-elämän vuoksi ja niihin jotka rakentaa teknisesti jotain fiksua. Mitä olen aihetta seurannut nämä kaksi asiaa harvoin kohtaavat..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:49
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #40 : 8.03.2023 kello on 20:52 »
Toinen iso syy se että haluan auton näyttävän tavalliselta työpakulta ulospäin. Voi parkkeerata vapaammin yöksi.

Näin parituhatta yötä ja 30 eri maata takana ja voin sanoa että tuo ei pidä paikkaansa. Ei kyllä mitään erivapauksia pysty saamaan "stealthillä". Työpakuihin sitäpaitsi murtaudutaan huomattavasti useammin, vuosikymmenien kokemus siitäkin kun huoltohommia tullut tehtyä, ei vuotta jolloin johonkin pakuun olis murtauduttu.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 03:09
  • Escucha el Oi!
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #41 : 8.03.2023 kello on 21:20 »
Erottaisin käsitteet pariin ryhmään, niihin jotka maalaa ruosteisen pakun sisältä valkeaksi ja matkailevat pelkästään some-elämän vuoksi ja niihin jotka rakentaa teknisesti jotain fiksua. Mitä olen aihetta seurannut nämä kaksi asiaa harvoin kohtaavat..

Periaatteessa myös "oikeita karavaanareita" on kahdenlaisia, vaikka molemmat ostaa "valmiin" kulkimen, niin toinen tyytyy siihen mitä sai ja toinen tekee koko ajan parannuksia siihen.

Kyllä ne parannukset ja rakentelut on itselle osa tätä harrastusta. Ihan samalla tapaa kuin muidenkin harrastekulkimien kanssa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #42 : 8.03.2023 kello on 23:09 »
Erottaisin käsitteet pariin ryhmään, niihin jotka maalaa ruosteisen pakun sisältä valkeaksi ja matkailevat pelkästään some-elämän vuoksi ja niihin jotka rakentaa teknisesti jotain fiksua. Mitä olen aihetta seurannut nämä kaksi asiaa harvoin kohtaavat..

Totta. Harva osaa tehdä hyvää työn jälkeä. Vielä harvempi suunnitella niin, että auto oikeasti toimii.

Ne on ammattilaisia matkailuautotehtail la. Aika vähän tekevät turhuutta. Jotain valaistuja viinilasikaappeja ja huonoja materiaaleja, mutta siinä se mahtaa olla.

Joku tempaisee sohvan irti, että koirille on tilaa. Se sopii hänelle. Itse en ole keksinyt omiini kuin pieniä parannuksia, lähinnä säilytystiloihin. Aina kun luo uutta on vaara, että pilaa vanhaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:34
  • Italiafani
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #43 : 9.03.2023 kello on 07:20 »
Periaatteessa myös "oikeita karavaanareita" on kahdenlaisia, vaikka molemmat ostaa "valmiin" kulkimen, niin toinen tyytyy siihen mitä sai ja toinen tekee koko ajan parannuksia siihen.

Kyllä ne parannukset ja rakentelut on itselle osa tätä harrastusta. Ihan samalla tapaa kuin muidenkin harrastekulkimien kanssa.
Näin kuluu eläkeläisen talvi.  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
Vs: Vanlifen todellisuus
« Vastaus #44 : 9.03.2023 kello on 08:51 »
Tuohan ei oikeastaan perustu mihinkään faktaan, vaan on enempi mielikuva.

Samat säännöt koskee molempia.

Eikö ole fakta että asuntoautoilta on pääsy kielletty moniin paikkoihin?