Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Vanlifen todellisuus
miksu88:
--- Lainaus käyttäjältä: Mika.T - 11.03.2023 kello on 13:50 ---
Ei ole mitään wc/pesutilavaatimuksia.
Juuri viimekesänä (-22) muutin sprintterin matkailuautoksi, ka --> ma juuri siksi että voi rakentaa koko auton sisätilan matkailukäyttöön eikä tarvi mitään sidontapiste/väliseinä/kantavuus viritelmiä.
Nuo nykyiset trafin autoverottoman matkailuauton vaatimukset on varsin löysät, kunhan mitat täyttyy.
Lämmitin, riittävä (?) ilmanvaihto, tavaroiden säilytystilaa, ruuan kylmäsäilytystila ja lämmitysmahdollisuu s, (mikrokin käy, Irrallinen keittolevy ei, eli pitää olla kiinteä asennus) Pöytä joka voidaan muodostaa irrotettavista tasoista tms. Kiinteitä sänkyjä ei tarvita vaan ne voi olla semmoset että ne tulee esim kallistetuista penkeistä ja tasoista, tasainen se kuulemma silti pitäs olla ettei ihan mitä sattuu sentään hyväksytä, koko vaatimustakaan ei nykyisessä ohjeessa ole.
Kaasuille ja 230v sähköille oli vielä jotaki omia vaatimuksia, sähköistä lähinnä asennustodistus tms. Kaasuhommista en tiedä kun omaan ei kaasuja tullu.
--- Lainaus päättyy ---
Hölmö vaatimus tuo ruoanlämmitysvaatim us. Eli takaboksissa voi olla mikro jota ei koskaan käytä mutta nostaa keittiön pöydälle katsastuksen ajaksi, mutta kaasiliedellä liikuttelu ei ole sallittua, vaikka mä sitä säilyttäisin laatikossa jotta enemmän pöytätilaa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: miksu88 - 12.03.2023 kello on 09:50 ---Hölmö vaatimus tuo ruoanlämmitysvaatim us. Eli takaboksissa voi olla mikro jota ei koskaan käytä mutta nostaa keittiön pöydälle katsastuksen ajaksi, mutta kaasiliedellä liikuttelu ei ole sallittua, vaikka mä sitä säilyttäisin laatikossa jotta enemmän pöytätilaa.
--- Lainaus päättyy ---
Sanotaanko siellä, että mikro voi olla irrallinen mutta kaasukeitin ei?
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: miksu88 - 12.03.2023 kello on 09:50 ---Hölmö vaatimus tuo ruoanlämmitysvaatim us. Eli takaboksissa voi olla mikro jota ei koskaan käytä mutta nostaa keittiön pöydälle katsastuksen ajaksi, mutta kaasiliedellä liikuttelu ei ole sallittua, vaikka mä sitä säilyttäisin laatikossa jotta enemmän pöytätilaa.
--- Lainaus päättyy ---
Mikrolle pitäisi kai sitten olla sähköt.
Jos ajatellaan auton käyttöä matkailutarkoituksi in, niin ruuanlaittomahdolli suus on aika välttämätön. Pilkkimiehet ym. tässäkin erikseen.
Näillä vanlifesomevaikutta jillakin näyttäisi minun hyvin suppean tietämyksen pohjalta olevan sentään tuo puoli kunnossa.
Vaan tänään taidankin aloittaa oman camperlifen kehittämisen suunnittelun. Tarvii aurinkosuojan markiisiin ja tuuliaidankin voisi hankkia rajaamaan omaa pilttuuta alueilla (kun välillä sellaisillekin saattaa yhtä yötä pidemmäksi aikaa pysähtyä).
Onneksi olen liian laiska tekemään omia camperlife-videoita. Tai sitten en olekaan. ;D
Masa matkailija:
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä mulla kelpasi induktioliesi kaapissa. Ei saanu edes sisältä pois kaapista, piti ottaa vasemman sivuoven kautta. Liekö vahingossa hyväksy.
Lähetetty minun SM-F916B laitteesta Tapatalkilla
Mika.T:
Kyllä ne kokkausvärkit pitää (is) olla kiinteänä, myös mikro. Eli mitään irrallisia laatikossa majailevia keittolevyjä ei hyväksytä.
Ja onhan se nyt turvallisempaakin että painavat tavarat on kiinni autossa eikä lentele minne sattuu jos tulee tiukkoja tilanteita. Ei ole kiva saada rautaista keittolevyä niskaan kolarissa, tai kun paniikki jarrutuksessa irto taravat lentää lattioille.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta