Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Vanlifen todellisuus
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: miksu88 - 30.01.2024 kello on 21:04 --- Eli ovet auki pakkasessa fiilistellään. Onko lämpöjen pito sitten turhaa yritystä päiväsaikaan?
--- Lainaus päättyy ---
Tämähän on "elokuvan" tekoa, että varmaankin pikkasen näytellään.
Kyllä minäkin farkussa nukkuessani ikkunoita pidän rakosellaan, talvella tosin 20 pakkasta on ollut kylmin. Teltassa sekä laavussa myös talvella yövytty.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: miksu88 - 30.01.2024 kello on 21:04 ---Mä en ole vanlifea vielä harrastanut mutta ihmetyttää tuossa että ei edes yritetä pitää lämpöjä tallessa. Eli ovet auki pakkasessa fiilistellään. Onko lämpöjen pito sitten turhaa yritystä päiväsaikaan?
--- Lainaus päättyy ---
Sen päiväajan vielä jotenkin ymmärrän, mutta miksi yöksi lämmöt pois...?
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 30.01.2024 kello on 21:56 ---Sen päiväajan vielä jotenkin ymmärrän, mutta miksi yöksi lämmöt pois...?
--- Lainaus päättyy ---
ei siellä lämmöt pysy kuitenkaan.
miksu88:
Joo hienoltahan tuo näyttää kun ovi auki ja kahvikuppi höyryää hienossa talvimaisemassa. Kyllä mä ainakin yrittäisin kulkea vain kuskin oven kautta ja nopeasti. Jos yhtään eristystä niin pakostihan se säästää polttoainetta.
Alan:
Harmillista vaan on, että tuskin kukaan vanlife-haaveilija eksyy orgiin lukemaan tätä ketjua.
Jos eksyy, niin suosittelen hankkimaan kaluston, joka soveltuu suunniteltuun käyttöön. :D
Yleensä tämä tarkoittaa matkailuautoa, tehdasvalmisteista retkeilyautoa tai jälkimmäistä vastaavalla varustelulla itse rakennettua autoa. Vessaa ja suihkua ei pidä jättää pois ja ilmanvaihtoon sekä lämmitykseen tulee kiinnittää huomiota. Noista vaatimuksista syntyy sellainen yhtälö, että pitää olla tekijämies tai -nainen, että saa kunnollisen välineen rakennettua.
Sitten kun vielä ymmärrettäisiin yöpymis- ja leiriytymistoiminna ssa käyttää kulkinetta niin, että ei aiheuteta sillä muille karavaanareille mainehaittaa, niin hyvä olisi. Tämä toki koskee yhtälailla kaikkia matkailuvälineille varsinaisesti tarkoitettujen alueiden ulkopuolella yöpyviä. Jätän nyt sen sanan sanomatta. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta