Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Vanlifen todellisuus
Alan:
Olen ollut ymmärtävinäni, että tässä vanlife-touhussa on kyse trendistä. Ei ole yhtään trendikästä liikkua matkailuautolla, vaan se koetaan edellisen sukupolven jutuksi. Asiaan kuuluu tärkeänä myös se, että vania on ainakin sisustettu itse - oma tyyli menee aina toimivuuden edelle. Ainoa etu, mitä keksin, on tietty huomaamattomuus, eli kulkineen laatu ei ihan heti näy päälle. Ehkä vähän halvemmallakin selviää, mutta ero ei ole ratkaiseva.
Kaikki muu menee miinuksen puolelle. Ilmanvaihto, lämmitys, vessan, suihkun ja muutenkin pesumahdollisuuksie n puute tai olemattomuus jne. Harva on osannut tehdä pohjaratkaisusta toimivaa tiloihin nähden ja rakenteet ovat itse tehtyinä painavia. Ehkä osaavimmat ovat pystyneet välttämään osan näistä ongelmista ja askeetti pärjää missä tahansa tai ainakin pidempään. Viikko kesällä on eri asia kuin koko talvi, ihan sama missäpäin Eurooppaa sitten onkaan.
Stara:
Eiköhän kuitenkin anneta "kaikkien kukkien kukkia"!
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Stara - 8.03.2023 kello on 07:53 ---Eiköhän kuitenkin anneta "kaikkien kukkien kukkia"!
--- Lainaus päättyy ---
Ehkä nämä "pakuelävät" eivät tiedä paremmasta mitään, ainakaan kaikki? Onkohan monikaan vaihtanut as.autosta pakuun?
Oli miten oli, mielestäni vaunuilun alkeista tiedän jotain. Kuitenkin välillä haaveilen Euroopan reissusta farkulla, jos ja jos ja jos toteutuu?? Potta kuitenkin olisi mukana, nytkin on sorsan virkaa tekevä kannu oooppelissa aina. Sen verran on kokemusta farkussa yöpymisestä, että - 20 on kylmin yö, jossa olen nukkunut.
Rauzi:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 8.03.2023 kello on 08:16 --- Ehkä nämä "pakuelävät" eivät tiedä paremmasta mitään, ainakaan kaikki? Onkohan monikaan vaihtanut as.autosta pakuun?
Oli miten oli, mielestäni vaunuilun alkeista tiedän jotain. Kuitenkin välillä haaveilen Euroopan reissusta farkulla, jos ja jos ja jos toteutuu?? Potta kuitenkin olisi mukana, nytkin on sorsan virkaa tekevä kannu oooppelissa aina. Sen verran on kokemusta farkussa yöpymisestä, että - 20 on kylmin yö, jossa olen nukkunut.
--- Lainaus päättyy ---
Farkulla? Etkö tiedä paremmasta mitään?
Eiköhän anneta pakuelävien tehdä haluamallaan tavalla. Se on just tässäkohtaa niille se parempi. Ainakaan minulta ei ole mitään pois se että joku menee pakulla tai farkulla. Hyvä kun menevät. Mulle auto on mahdollistaja, pääsen sen kanssa haluamiini paikkoihin. Auto ei ole se harrastus.
Aakku:
Kyllä minäkin hommaisin oikean matkailuauton, jos siinä pitäisi asua...
Vaikka pidänkin itselleni sopivampana pientä retkiautoa, niin ei siinä asuminen kovin mukavaa ole. Pieni tuunattu paku on varsin näppärä kokonsa ja ajettavuutensa puolesta. Se sopii hyvin alle kuukauden mittaislle matkoille yhdelle, tai kahdelle. Minulle paku on "tukikohta", joka mahdollistaa vapaaan kulun eri kohteisiin. Elikä se mahdollistaa muun harrastuksen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta