Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Turvavarusteet Euroopan reissulle

(1/10) > >>

Santeri:
Hei, me suunnitellaan kuukauden kesäreissua Itä-Eurooopan kautta Kroatiaan, siitä Saksan ja Ruotisin kautta takasin. Matkustamme retkeilyautolla ja aikaisemmat reissut ovat suuntautuneet Suomeen ja Norjaan.
Autona on Fiat Ducato vm. 2008 (Eura Mobil).
Käsittääkseni lisälukot tai Ducaton oven puhkaisuesto voisi lisätä mielenrauhaa, lisäksi kaasu- ja savuhälyttimet kiinnostaa.
Mitä turvavarusteita suosittelisitte autoon ko. reissulle. Ehdottakaa myös suoraan tuotenimiä linkkeineen.

sahti:
Näihin vehkeisiin pääsee kyllä sisälle halutessaan eli oman mielen rauhoittamiseen kaikkia turvatoimia hankitaan. Toki turvajärjestelmien määrä ulospäin näkyminen saattaa vaikuttaa siihen, että rosmo menee siihen viereiseen autoon eikä omaan.

Yleisin tapa sisäänmenoon on ruuvari kuskin oveen, eli sen ostaisin ehdottomasti. Muut on sitten vain lisäystä.

https://amzn.eu/d/5iOxg2Z

"Masi":
Toisaalta se rosvo miettii miksi on noin paljon pitänyt suojata ja kopsauttaa akkunan rikki ja tarkastaa suojauksen syyn ;)

Rauzi:
Mulla on lisälukkoja kaikissa ovissa. Lukot on rehellisiä varten, rosvoja ne ei pitele. Mutta kun nukun niin äänettä tuonne ei tulla.
Jos jossain olet niin että liikenteen ääniä, rekka hurisee jossain jne niin ducaton ovista pääsee pitämättä sellasta mekkalaa mihin herää. Sitte alkaa tarinat narkoosikaasuista.

Espanjassa juttelin muutaman suomalaisen kanssa tästä. Niillä oli ovenvieressä pesäpallomailaa tms. astaloa että tuntuu turvalliselta. Minä näen sen niin että en lähe pesismailan kanssa katsomaan mitä välineitä sillä toisella on. Siinä pelissä voi tulla ajolähtö. Ikinä tiedä mitä kaliiberia ne käyttää.
Menin espanjassa aseliikkeeseen ja ostin pippurisuihkeen. Sillä pysähtyy tarvittaessa villi koira, tai romanialainen karhu. Ja pysähtynee rosmokin. Eipä ole tarvinnut kokeilla. Suomessahan mulla ei ole sumutteeseen mitään lupia mutta tuossa se ottaa kyytiä. Henkinen turvajuttuhan se.

kimi:
Meillä on asuinosassa lisälukko, ei muuta.
Ulkomaille matkustettaessa kannattaa myös tutustua virallisiin vaatimuksiin, esim heijastinliivit, ensiapupakkukset ja varapolttimot vaadiaan kansallisilla säännöillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View