Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Vaunun punnitus katsastuksen yhteydessä ?

<< < (5/7) > >>

Arska:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 10.02.2023     kello on 08:11 ---Olen joskus iskaritesterillä itsenikin punninnut...

--- Lainaus päättyy ---
Täytyy myöntää etten vuosiin ole katsastuksessa mukana ollut, oon kahvilla istunut. Kerran oon vuosia sitten punninnut tuon Adrian, vaikka voisin tuon koslan punnita ilmaatteksi milloin haluan. Ylipainoilla mennään..

88k5:
Juu, iskatestissä muutamilla asemilla nähnyt akselimassat, mutta mukaan pitää lähteä.. joillain asemilla painoraja iskaritesteillä. Aikoinaan 2½tn, niin ei tarvinnut edes testata.
Nykyistä yli 3½tn m-autossa ei ole kertaakaan iskaritestiä tehty.

Paikkakuntakohtaist a missä saa massat tietää - jo vuosia sitten esillä ollut "kikka"; mikäli oman kotikunnan kaatis on sellainen, jossa kaikki tulijat punnitaan - eikun auto haluaamaan kuntoon ja mukaan jotain pientä ongelmajätettä; loisteputkea, pattereita, jäteöljyä, suodattimia mukaan - tiskillä tuontiselvityksessä kuikuu, missä se puntarin näyttö on..  :laugh: Maksaa 0€  8)

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 10.02.2023     kello on 14:10 ---Paikkakuntakohtaista missä saa massat tietää - jo vuosia sitten esillä ollut "kikka"; mikäli oman kotikunnan kaatis on sellainen, jossa kaikki tulijat punnitaan - eikun auto haluaamaan kuntoon ja mukaan jotain pientä ongelmajätettä; loisteputkea, pattereita, jäteöljyä, suodattimia mukaan - tiskillä tuontiselvityksessä kuikuu, missä se puntarin näyttö on..  :laugh: Maksaa 0€  8)

--- Lainaus päättyy ---

Muutamia kertoja olen käyttänyt autoja kaatiksella punnituttamassa. Ei ole tarvinnut olla ylimääräistä jätettä mukana. On vaan kysytty tarvitsenko virallista punnitustodistusta vai riittääkö tieto painoista? Todistus maksaa, muuten vaan ilmainen, tosin painot kuitenkin ruutupaperilla tai vastaavasti.

kimi:
Meillä on lähellä metallijätteen keräyslaitos, vaaka pihalla ja sille olen joskus ajanut, ei siihen ole kukaan puuttunut. Betoniasemilla maansiirtoasemilla on vaaat ja sieltäkin voi kysyä. Katsastuksessa myös painot näkyy.

elwari:
Pyytäessä on punninnut semmoisilla irtolätkillä. 70kg oli ylimääräistä viimeksi Solifer 480:ssa, ja tässä on painot korotettu alkuperäisestä 1200:sta 1350 kiloon... Sittemmin on vaunua vähän siivottu :) Iskaritestistä sanoi joskus, ettei viitsi vaunua alkaa sillä ravistella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View