Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Google maps
porakone:
--- Lainaus käyttäjältä: joe244 - 8.10.2023 kello on 18:25 ---Ja maps ei toimi ollenkaan ilman kenttää. Niinpä sitten here esiin ja suunnistus oikealle rajanylityspaikalle jossa oli jo kenttääkin.
--- Lainaus päättyy ---
Siihen voi ladata kartat etukäteen, offline-käyttöä varten.
--- Lainaus käyttäjältä: joe244 - 8.10.2023 kello on 18:25 ---Kummankaan saapumisaika arvioihin ei voi luottaa,
--- Lainaus päättyy ---
Itse olen kyllä sitä mieltä että ainakin täällä kotosuomessa mapsin saapumisaika-arvioiden paikkaansapitävyys hämmästyttää vielä vuosien käytön jälkeenkin. Vaikka olisi pitempikin matka edessä niin arvio heittää yleensä ihan minimaalisesti ellei sitten muodostu yllättäviä esteitä elon tielle.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 8.10.2023 kello on 19:18 ---Eikä ikinä "lyhin reitti" millään navilla. Koska se tekee juuri kuin on käsketty, laskee jokaisen oikaisevan kärrypolun mukaan. Ja sen mukaan. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Kerran piti laittaa lyhin, ettei tarvinnut kiertää koko maakuntaa.
Kun sitten olis pitänyt avata portti, jonka takana oli lauma lehmiä, käännyin. :laugh:
Seuraava tie näkyi kyllä pellon takana, eikä tarvinnut montaa sataa metriä 'kiertää'.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 8.10.2023 kello on 20:44 ---Kyllä navin ”kieli” pitää oppia/tuntea ettei sekoile sen ohjeita kunnellessaan.
--- Lainaus päättyy ---
Olen aina valinnut kieleksi 'Suomi'.
joe244:
--- Lainaus käyttäjältä: porakone - 9.10.2023 kello on 06:17 ---Siihen voi ladata kartat etukäteen, offline-käyttöä varten.
--- Lainaus päättyy ---
Niin voi, mutta jos kyseistä reittiä ei sitten pystykkään ajamaan (tai poliisi sanoo ettei tästä pääse), niin sen jälkeen mapsilla ei pääsekkään minnekään, ellei se netti toimi.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: joe244 - 9.10.2023 kello on 09:30 ---Niin voi, mutta jos kyseistä reittiä ei sitten pystykkään ajamaan (tai poliisi sanoo ettei tästä pääse), niin sen jälkeen mapsilla ei pääsekkään minnekään, ellei se netti toimi.
--- Lainaus päättyy ---
No, sitä varten on tietysti Here esiladattuna. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta