rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset  (Luettu 11929 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #30 : 12.01.2023 kello on 11:19 »
Uus Garminin tulossa nyt kera kojelautakameran, kaistavahtien, törmäysvaroituksen jne....saa nähdä onko huonompi ku tomppa.
Minä klikkasin pois Garminista tuollaiset varoittimet heti alkuunsa...

Ainakin mun versiossa ne oli aivan kökköjä yliherkkiä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:32
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #31 : 12.01.2023 kello on 11:24 »
Sanokaapa hyvä appi kännykälle tai tabletille, mikä kannattaisi ottaa (hajonneen) Tompan tilalle? Käyttö on myös ulkomailla, joten offline kartat pitäisi olla.
Kyllä minäkin aikaisemmin olin sitä mieltä, että känny ja navi on eri laitteet, mutta nyt jo toisen Tompan hajottua, niin enpä tiedä kehtaanko enää muutaman vuoden (3-5 vuoden) välein hommata uusia naveja.


Minä klikkasin pois Garminista tuollaiset varoittimet heti alkuunsa...

Ainakin mun versiossa ne oli aivan kökköjä yliherkkiä.

Mulla on tuulilasikamerassa ja aivan turhia. Jos ei muuten ymmärrä ylittävänsä kaistaa tai ajavansa liian lähellä toista, niin ehkä on aika poistua tien päältä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:56
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #32 : 12.01.2023 kello on 11:26 »
Mitä sitä kännyä sotkee auton systeemeihin kun sama Androidi kymppituumaisena kulkimessa, samalla kuukkelitilillä - kännyssä voi tutkia, ja navigointia jatkaa auton ruudussa..

Toimii vaikka Leirintäoppaan kanssa tai kaikilla app'eilla yhteen. Ja lisäksi auton can-väylän kanssa ja peruutus/ulkokameroiden kanssa




Unohtamatta elokuvia ja musiikkia hifinä  8)


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:56
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #33 : 12.01.2023 kello on 11:46 »
Sanokaapa hyvä appi kännykälle tai tabletille, mikä kannattaisi ottaa (hajonneen) Tompan tilalle? Käyttö on myös ulkomailla, joten offline kartat pitäisi olla.
..
En paremmasta tiedä kuin googlemaps - euroopassa ei kait enää offlinessa tartte mobiilidatan hintojen takia tartte olla, vaikka offline karttana maps'issä voi alueita rajata..
Voi kattoa vaikka katunäkymänä tai satelliittina kaikki "puskat" onlinessa. Kaikki niin tuoreena kuin ne voi olla, siihen ei irtolaitteet pysty, saati automerkkien omat integroidut.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #34 : 12.01.2023 kello on 11:59 »
Käyttö on myös ulkomailla, joten offline kartat pitäisi olla.
HereWeGo Thumb

Mulla on tuulilasikamerassa ja aivan turhia. Jos ei muuten ymmärrä ylittävänsä kaistaa tai ajavansa liian lähellä toista, niin ehkä on aika poistua tien päältä.
Kaistavahti on hyvä backup, mutta varsinkin tuo etäisyysmittaus edellä ajavaan mahdollistaa myös act.cruisen + toki lisäksi sisältää myös törmäysvaroittimen joskos vaikka ed.ajava yllättäen iskeekin liinat kiinni, niin se omakin auto jarruttaa ihan automaagisesti jo siinä vaiheessa kun itse vasta olen nostamassa jalkaa kaasulta pois Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #35 : 12.01.2023 kello on 12:16 »
Jos on uudempi auto, niin integroidulla näytöllä toimii lähes kaikki...

Mulla on ikivanha AutoRoute läppärissä. Siinä on hyvä seurata jälkeä isommalla näytöllä. Toimii riittävästi offline tilassa, vaikka kartat onkin vanhat. Olen nyt ottanut tavaksi ottaa kuvat ajetuista reiteistä talteen. Tuskin tuo softa enää pitkään pelaa. Toinen reitin tallentava on auton seurantalaite. Läppäriltä näkee ajetut reitit.
Varsinaiseen navigointiin GoogleMaps lienee paras. Tämä siitä syystä, että siihen voi kirjoittaa hauksi melkein mitä vain. Muistaakseni siihenkin sai tallennettua kartta-alueita kännykän muistin koon mukaan. Here on sitten hyvä varanavi.
Erillinen navigaattori sitten on jo vanha Garmin kameratoiminnolla. Toki uusilla kartoilla.
Uudemmassa retkipakussa valjastan AnroidAuton piuhalla integroituun näyttöön. Järjestelmä aktivoituu heti kytkettäessä ja kartat, sekä nettiradio alkaa toimimaan. GoogeMaps toimii silloin juoheimmin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:56
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #36 : 12.01.2023 kello on 12:44 »
Jos on uudempi auto, niin integroidulla näytöllä toimii lähes kaikki...
..
Jopa todellinen gps:n mittaama nopeus  :D ... mutta sehän olikin "lähes" :P

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
  • viva la France
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #37 : 12.01.2023 kello on 12:56 »
Jopa todellinen gps:n mittaama nopeus  :D ... mutta sehän olikin "lähes" :P
Pösön oma navi näyttä 50 km/h ja tuulilasissa oleva tomppa 47 km/h eli pösön navi näyttää sen minkä pösön nopeusmittarikin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #38 : 12.01.2023 kello on 13:43 »
Pösön oma navi näyttä 50 km/h ja tuulilasissa oleva tomppa 47 km/h eli pösön navi näyttää sen minkä pösön nopeusmittarikin.

Pikkasen voisi kuski olla ihmeissään jos Pösö näyttäisi eri näytöissä eri nopeuksia ;D
Ja kun toisaalta laki sanoo nop.mittarin näyttämästä jotakin, niin...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:32
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #39 : 12.01.2023 kello on 13:52 »
En paremmasta tiedä kuin googlemaps - euroopassa ei kait enää offlinessa tartte mobiilidatan hintojen takia tartte olla, vaikka offline karttana maps'issä voi alueita rajata..
Voi kattoa vaikka katunäkymänä tai satelliittina kaikki "puskat" onlinessa. Kaikki niin tuoreena kuin ne voi olla, siihen ei irtolaitteet pysty, saati automerkkien omat integroidut.

Googlemaps on omastakin mielestä kätevä, mitähän tuo mahtaa kuluttaa dataa ulkomailla ajellessa? Ei ole tullut perehdyttyä. Saahan tuohon ladattuakin karttoja, mutta paljonko vie tilaa ja onnistuuko edes esim. jonkun koko maan kartan lataaminen.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #40 : 12.01.2023 kello on 14:33 »
Pösön oma navi näyttä 50 km/h ja tuulilasissa oleva tomppa 47 km/h eli pösön navi näyttää sen minkä pösön nopeusmittarikin.
Elikä se tehtaalta tullut integroitu navi...

Mulla ei ole integroitua Pösössä, mutta pienellä vaivalla GoogleMaps näkyy näytöllä ja taitaa olla GPS nopeuskin siinä.
Mulla on vain sellainen käsitys, että nuo tehtaan navit on hitaita päivittää ja ajan saatossa päivitykset alkavat maksaa, tai muuten vain lopettavat toimintansa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:04
  • Knaus Eifelland
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #41 : 12.01.2023 kello on 14:45 »
Tompan amigosta voi napata pelkän nopeusnäytön ja nopeushälyn pällimmäiseksi näytölle, minkä näkymän/ohjelman päälle tahansa.



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #42 : 12.01.2023 kello on 14:53 »
Mulla on vain sellainen käsitys, että nuo tehtaan navit on hitaita päivittää ja ajan saatossa päivitykset alkavat maksaa, tai muuten vain lopettavat toimintansa.

Tähän omaan Citroën tulee navipäivityksiä 2x vuodessa, kartat ovat TomTomin käsialaa. Vaan kohta tulee 3v autolla täyteen, niin miten tuo sitten jatkunee, putoaako pelkästään liikennetiedot pois vai lakkaavatko päivityksetkin kokonaan, we'll see. Sinällään tuon päivityksen asentaminen on varsin työlästä USB-muistitikun kautta ja aikaa palaa n. 1h jona aikana autoa ei saa sammuttaa. Yleensä olenkin laittanut päivityksen asentumaan esim. Hki>Tku ajomatkaksi, mitään järkeä kotipihassa tyhmäkäyntiä kokonaista tuntia runksuttaa :(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:56
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #43 : 12.01.2023 kello on 15:36 »
Googlemaps on omastakin mielestä kätevä, mitähän tuo mahtaa kuluttaa dataa ulkomailla ajellessa? Ei ole tullut perehdyttyä. Saahan tuohon ladattuakin karttoja, mutta paljonko vie tilaa ja onnistuuko edes esim. jonkun koko maan kartan lataaminen.
Esim. Puolan karttaa olen pitänyt offline.. ei ne montaa sataa megaa syöneet.
Mulla olivaan mielikuva ettei reittihaku toiminut offlinessa (ilman nettiä), mutta voi ilmeisesti kartta olla valmiiksi ladattu..
Lainaus
Lisätietoja Google Mapsin koronavirukseen (COVID-19) liittyvistä päivityksistä

Autoon asennetun Google Mapsin käyttäminen offline-tilassa
Offline-karttojen avulla voit navigoida luotettavasti ja käyttää turvallisuusominais uuksia, jos autosi internetyhteys on huono.

Offline-kartat latautuvat ja päivittyvät automaattisesti sijaintisi ja tavallisten reittiesi perusteella.

Tärkeää:

Tämä artikkeli koskee vain autoon asennettua Google Mapsia. Ominaisuuden saatavuus tai toiminnot voivat vaihdella auton valmistajan tai alueen sekä datapaketin mukaan. Lue lisää Google Mapsin käytöstä autossa.
Tämä ominaisuus ei ole käytettävissä kaikilla kielillä ja alueilla. Saat ilmoituksen, jos olet offline-karttojesi kattaman alueen ulkopuolella.
Google Maps voi pitää offline-kartat ajan tasalla
Google Maps tarjoaa dataa Vehicle Map Servicen (VMS) kautta tukeakseen turvallisuuteen liittyviä ajoavustinomaisuuks ia, kuten liikennemerkkien integrointia ja mukautuvaa vakionopeudensäätöä . Näiden turvallisuusominais uuksien toiminta perustuu offline-karttojen dataan. Jotta offline-karttojen data on aina käytettävissä, ota automaattinen lataus käyttöön tietosuojakeskukses ta.

Automaattisen latauksen käyttöönotto tietosuojakeskukses ta
Näin otat käyttöön automaattisen latauksen:

Avaa Google Maps ?sovellus Maps.
Napauta alareunasta Asetukset Settings.
Napauta Tietosuojakeskus ja sitten Offline-kartat.
Valitse Lataa offline-kartat automaattisesti.
Varmista, että käytössäsi on internetyhteys, ja odota offline-karttojen latautumista.
Vinkki: Jos laitat automaattisen latauksen pois päältä, jo ladatut kartat säilytetään mutta uusia karttoja ei ladata automaattisesti.
Offline-karttojen hallinta
Näet autossasi "Offline-kartat"-kohdassa nämä kartat:

Autosi liikkumiseen perustuvat automaattisesti ladatut kartat, jos olet ottanut aiemmin käyttöön automaattisen latauksen.
Valinnainen: Kodin ja työpaikan kartat, jos olet kirjautunut sisään.
Valinnainen: Manuaalisesti lataamasi kartat.
Vinkki: Kodin ja työpaikan kartat perustuvat koti- ja työosoitteisiisi tai Google-tilisi sijaintihistoriaan.

Offline-karttojen lataaminen
Offline-karttojen nimeäminen uudelleen
Offline-karttojen päivittäminen
Offline-karttojen poistaminen
Muita lähteitä
Katso, miten voit käyttää offline-karttoja muilla alustoilla.
Katso, miten voit käyttää Mapsin ominaisuuksia ilman datapakettia.
Oliko tästä apua?
KylläEi
Avaa uudessa ikkunassa

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #44 : 12.01.2023 kello on 15:45 »
Mutta repullisella rahaa tuota onlineä voi kokeilla Serbiassa, Montenegrossa, Albaniassa, Pohjois Makedoniassa ,Turkissa jne  ;D