Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Neuvoja - ensimmäinen matkailuauto hankinnassa

(1/4) > >>

Jules:
Hei!

Aloitteleva karavaanari kyselee kokeneempien neuvoja. Harrastusta on kokeiltu vuokrapeleillä mutta nyt olisi edessä oman asuntoauton hankinta. Paljon olen yrittänyt ottaa selvää ja ilmoituksia selaillut vuoden verran joten samalla on hyvin selkiytynyt myös se mitä ollaan etsimässä. Mutta mitäs kun houkutteleva yksilö osuus kohdalle ja myyjä on yksityishenkilö? Onko tapana pyytää esim. kosteusmittausta ja sitten kun lähdetään menopeliä katsomaan, onko jotain erityistä jonka kokeneet karavaanarit aina tsekkaavat? Yritän kyllä saada myös asiasta jotain tietävän kaverin mukaan.

Saako tänne linkata ilmoitusta nettikaravaanista jos jollain on juuri siitä yksilöstä lisähuomioita?

Tuhansin kiitoksin,

Jules

Alan:
Terve. Saa linkittää.

Suosittelen kirjautumista foorumille. Helpottaa käyttöä paljon.  Thumb

Itse myin entiseni uusille karavaanareille ilman mittauksia. Ehkä siksi, että kosteusvaurioriski ehjässä Hymerissä on hyvin pieni.

Hesus:
Ja on lukuisia tarinoita siitä miten kosteusmittauksessa kuivaksi todettu onkin ollut jostain märkä. Eli ei tee autuaaksi.

relluttelija:
kokemusta vain vaunuista, mutta yhtään kosteusmitattua vaunua en ole ostanut, enkä myynyt. Nenän perusteella olen muutaman kerran jättänyt ostamatta. Jos kulkimessa on sisällä tunkkainen/pistävä/kellarimainen haju, niin kyllä se sitten mielestäni kannattaa sivuuttaa, vaikka kuinka olis kuivat mittaustulokset. Yhdessä vaunussa oli jonkin pesuaineen/raikastimen tuoksu niin voimakas, että tuli tunne kuin jotain muuta peiteltäisiin. Mutta nämä ihan vaan omia pohdintoja.

Karabiilisti:
Kannattaa katsella kaikki sisäpinnat puolella läpi, myös kaappien sisältä ja patjojen takaa.
Jos näkyy kosteusjälkiä, tummumia, kupruilevia pinnoitteita tms niin hälytyskellot soimaan.
Rakenteen sisäistä kosteutta ei tietty silti välttämättä näe.
Uimahallin pienikin haju on monesti peittely yritys = otsonointi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View