rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kuinka usein vaihdatte kaasusuodattimet kaasupullon vaihtajaan?  (Luettu 8145 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 12:02
Vaikuttaako suodattimen likaantumisen se, että suhauttaa uudesta pullosta mahdolliset epäpuhtaudet ja kosteudet ennen käyttöönottoa?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
Vaikuttaako suodattimen likaantumisen se, että suhauttaa uudesta pullosta mahdolliset epäpuhtaudet ja kosteudet ennen käyttöönottoa?

Uskotko myös joulupukkiin?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vaikuttaako suodattimen likaantumisen se, että suhauttaa uudesta pullosta mahdolliset epäpuhtaudet ja kosteudet ennen käyttöönottoa?
Epäpuhtaudet ja kosteus onkin kerääntynyt juuri siihen venttiiliin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:35
  • Knaus Eifelland
Eikö täyttöpäässä ole mitään suodattimia?
Ite en ole koskaan käyttänyt mitään suodattimia.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • viihtyy puskissa
Olisikohan nyt mennyt sata pulloa per suodatin. Joskus ne otin auki, kuvaa ei tullut otettua, mutta ei niissä ollut yhtään mitään. No, onpahan varmistuksena, jos joskus sattuisi tulemaan joku häiriö tms täyttölaitoksella. Jos joskus lakkaa kaasu virtaamasta, niin sitten katsoo.

Ja en ole näitä pulloja suhautellut :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Tuurista kiinni, minkälaisen pullon saa? Mulla oli vaunun jääkaapin suuttimessa ruskeaa liejua, mikään muu sitä ei selitä kuin kaasun epäpuhtaus.

Sen jälkeen olen suodattimia pitänyt, kerran taidettiin edelliseen autoon vaihtaa. Mulla kulutus ei ole kuin 5-8 pulloa vuosi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 10:56
Mielenkiintoinen aihe!
Omassa satunnaisesti lämmittimen ja jääkaapin sammumisonkelmaa... Ei ole
suodatinta.
Päissäni pähkäilin putkistoa. Jos sinne jotakin (öljyä) pääsee, niin
sehän kertyy alimpaan mutkaan. Ja "ehkä" ahistaa kaasun virtausta.
Tällä teorialla, putkisto pitäis jollakin huuhdella, puhaltaa puhtaaksi.
Asennan uuden säätimen, niin katotaan vaikuttaako mitään.

Kaasun paine on 0,03 bar, niin ei paljoa kestä ahistella.

Höyrystyneen kaasun mukana ei ainakaan kiintoainetta voi tulla.
Öljyn jakeita, mitkä tuhoaa paineesäätimen osia???
Tähän oli hyvä saada TIETÄJÄN vastaus!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • viihtyy puskissa
Tuurista kiinni, minkälaisen pullon saa? Mulla oli vaunun jääkaapin suuttimessa ruskeaa liejua, mikään muu sitä ei selitä kuin kaasun epäpuhtaus.



Olen minä myös nähnyt kuvat kaverin jääkaapin täysin möhnässä olevasta suuttimesta, eikä se mistään muualta oikein ole voinut tulla kuin pullosta. No, suodattimet on sitten vähän niinkuin henkivakuutus, että toivottavasti ei tarvitse koskaan. Eikä se nyt iso vaiva ole jos ne suurin piirtein vaikka kauden alussa muistaisi katsoa. Mutta ehkä ei nyt ainakaan joka pullon vaihdossa tarvitse :)