Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Tanskan suuntaan
JM_:
Hei!
Olen hakua käyttänyt jo ahkerasti mutta TUOREITA keskusteluja ei juurikaan löydy aiheesta.
Kesällä olisi tarkoitus lähteä Tanskaan ja siellä kohteina Legoland, lalaland, givskud zoo ainakin. Kaipaisin hyviä kohteita lapsiperheelle tuolta lähialueilta +-200km sekä matkan varrelta. Reissu tehdään heti kesäkuun alussa joten ruuhkaa ei ilmeisesti pitäisi vielä legolandissa olla tuolloin?. Aikaa reissuun varataan n. 2 viikkoa.
Lautalla ruotsiin, onko finnlines tähän paras/nopein vaihtoehto?. Siltamaksuja joudutaan pulittamaan ilmeisesti kahdelta sillalta, juutinrauma ja iso-belt?. Mitä nämä ylitykset maksaa nykyään? ja kuinka maksaminen tapahtuu?. Hintojakin löytyy haulla mutta ne ovat kaikki yli viiden vuoden takaisia.
Hyviä leirintäalueita + puskaparkkeja kaivattaisiin myöskin matkalta.
Thumb
K.E.V:
Halvin taitaa olla Finnlines Naantalista. Yövuorolla jos menee niin aamulla satamasta ehtii kauaskin. Gränna on lapsiperheen pysähdyspaikka. Kaupungissa on Camping, itse jäisin maatilacampingille 6km ennen kaupunkia rantatielle. https://www.camping.se/sv/campingar/2661/Getingaryds-Camping-stugor/ Kaupungin kohdalla on moottoritiellä kuuluisa tyhjennyspaikka, pääsee omaisuudestaan eroon ihan nukkuessaan. Tanskassa mielestäni puskailu hankalahkoa mikäli tasovaatimuksia edes vähän. Leirintäalueita on paljon. Latailee Park4night ja campercontact niin niistä löytyy moneen makuun. Pääsee lautalla myös Varbergista sinne lähemmäs Legolandia, ei pakko siltoja käyttää. Tai myös Helsingborg-Helsingör.
käpynotko:
Silloille kannattaa tilata automaattilukulaite .
www.oresundpay.com
Vesa:
Gränna ja granna camping
Kolmården eläintarha
Wimmerby Astrid Lindgrens Värld
Ullared gekos "Ruotsin keskisten kyläkauppa"
Ullaredissä myös leirintäalue
Mötesplats Borstahusen
Itse tykkään Helsigborg-Helsingös lautasta
Møns Klint
Legolandin oma leirintäalue on hyvä mutta tosin ei halvin.
Alan:
Kööpenhaminassa on Tivoli ja muutenkin katsomista riittää, kunhan löydät leirintäalueen, josta hyvät yhteydet julkisilla keskustaan. Sattumalta olen täällä juuri nyt. Hintataso hiukan Helsinkiä korkeampi. Museoihin lapset pääsee ilmaiseksi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta