Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Aluvanteet jumissa
Aakku:
Minä putsaan aina teräsharjalla navat renkaiden vaihdon yhteydessä...
Paineilmalla lopuksi ruostepölyt pois. Rasvaa ainoastaan pulttien kierreosiin, mutta ei pulttien kartiopinnoille.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Tieton - 21.12.2022 kello on 18:24 ---..
Olen taipuvainen uskomaan, että tarttuvat koko tasopinnasta, Volvossa ei tainnut olla vastaavaa tiukkaa sovitusta vanteen keskireiän ja navan ulokkeen välillä.
Hiukan myös epäilyttää minkään rasvan tai tahnan jättäminen noille tasopinnoille.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä vain, on tullut vastaan vaikka oli muovisovitteet vanteen keskireiässä, niin aluvanne "liimautuu" jarrulaikkaan..
Melkein ihan mitä vaan väliin. Maalikin parempi kuin "paljas (ruosteinen) rauta". Sisu esim. (sis tervaa), vaseliineista merisellainen kestää vettä hyvin ja pestävissö pois
Mitä paksumpaa on, sitä pidempää pysyy. Likaantumisen takia pitää välillä putsata kaikki pois..
Valmista tuotettakin voi käyttää https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/wurth-ht-200ml-metalllisuoja
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Tieton - 21.12.2022 kello on 18:24 ---Hiukan myös epäilyttää minkään rasvan tai tahnan jättäminen noille tasopinnoille.
--- Lainaus päättyy ---
Mä oon kuutisenkymmentä vuotta rasvaa (vaseliiniä) käyttänyt vanteen keskireijässä, kai sitä on välillä mennyt tasopinnallekkin, ei sitä vasiten kantsi siihen pistää. En kyllä usko tasopintojen kiinni leikkaamiseen alkuunkaan, tosin alumiinin seoksia on monenlaisia.
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 21.12.2022 kello on 18:42 ---Minä putsaan aina teräsharjalla navat renkaiden vaihdon yhteydessä...
Paineilmalla lopuksi ruostepölyt pois. Rasvaa ainoastaan pulttien kierreosiin, mutta ei pulttien kartiopinnoille.
--- Lainaus päättyy ---
Rätillä yleensä pyyhkäisen, ellei ole tiukka pois ottaessa.
Tuo kierteiden rasvaaminen on kait harvinaista? Ainakin siitä päätellen kun meillä rasvattuja kierteitä, noissa "rippikouluikäisissä", ei juurikaan tapaa.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 21.12.2022 kello on 21:42 ---Melkein ihan mitä vaan väliin.
--- Lainaus päättyy ---
Mihin väliin? Pyörän napa kannattaa molempien pintojen puhdistuksen jälkeen voidella jollain sitkeällä ja haihtumattomalla aineella
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 21.12.2022 kello on 21:53 ---Mihin väliin? Pyörän napa kannattaa molempien pintojen puhdistuksen jälkeen voidella jollain sitkeällä ja haihtumattomalla aineella
--- Lainaus päättyy ---
Kuva kertoo enemmän kuin .... sanaa 8)
Volvon tehdas esim. käyttää silumiinitahnaa (alumiini+sinkki), ei kuivu/haihdu.
Kuvan auto ollut n. 8kk "pakasta vedettynä"
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta