rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Riitatilanne,BC vs 128420  (Luettu 17096 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:34
  • Autossa on pyörät
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #60 : 4.12.2022 kello on 15:59 »
jos oikein ymmärsin, olet omatoimisesti korjaillut näitä vikoja niin siinä kyllä takuut raukeaa.
Jos nyt luet uudestaan ja ajattele siinä välissä



Siinähän kävi nimittäin kesäkuun alussa niin, kuten jossain viestissäni jo kerroin, että takuukorjausajat olisi menneet heinäkuun puolelle jos olisin jäänyt pyörittelemään peukaloita,   niin laittoivat mulle vesisäiliön ja otin samalla tietenkin vastuun asennustyön osalta itselleni.

Se puoli tuli kuntoon, mutta tehdas oli tyrinyt monessa muussakin paikassa, puuttuu edelleenkin osa takuuseen tulevista jutuista, jotka siis tilauksessa.


Tämä on mulle neljästä caravanliikkeestä ainoa, missä kohtelu on ollut päätoimipaikan osalta todella kaikkea muuta kuin oikeudenmukaista kun ottaa huomioon laiminlyönnit joita tehtaan ja liikkeen luovutushuollon toiminnan vuoksi uudessa autossa on ollut.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #61 : 4.12.2022 kello on 16:26 »
Jos nyt luet uudestaan ja ajattele siinä välissä
Jos ei ole näyttää jälleenmyyjän kirjallista (tai muuten todennettavaa) todistetta lupauksesta siitä että kuluttaja voi tehdä asennustyön, takuun (ainakin tältä osalta) voi hyvästellä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:34
  • Autossa on pyörät
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #62 : 4.12.2022 kello on 17:08 »
Off-Topic:
no selvispähän ketjussa missä Mautoilija on töissä

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:50
  • Häme
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #63 : 4.12.2022 kello on 17:30 »
Tälläinen tuore lehtijuttu osui silmään.
https://autotoday.fi/hovioikeus-purki-autokaupan-vaikka-autoliike-oli-valmis-maksamaan-osan-korjauksesta/

Siinä autoa jo ostohetkellä vaivannut piilevä vika, joka korjausyrityksestä huolimatta ei tullut kuntoon, johti Hovioikeuden mukaan kaupan purkamiseen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #64 : 4.12.2022 kello on 17:34 »
Off-Topic:
no selvispähän ketjussa missä Mautoilija on töissä
Hienoa että lapsilla on vielä mielikuvitusta Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:06
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #65 : 4.12.2022 kello on 18:21 »
Jos nyt luet uudestaan ja ajattele siinä välissä
hän suostui vaihtamaan säiliön itse ja ottamaan vastuun siitä, eli hän on jo purkanut vanhan säiliö jotta tietää mistä se on vuotanut.ajattele sitä. sitä ei pidä mennä mitään tekemään itse kun on takuun piirissä olevassa laiteessa, aina olet sen jälkeen tappiolla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:34
  • Autossa on pyörät
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #66 : 4.12.2022 kello on 18:26 »
Kysymys olikin hänellä mitä kaikkea vesi kastellut.

Hienoa että lapsilla on vielä mielikuvitusta Thumb
Lapsilla, salli mun nauraa. Sinä vain esiinnyt kuin olisit liikkeen takuu käsittelijä, päälle tulee kuin yleinen syyttäjä vaikkei edes kulkimen mallista hajuakaan.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #67 : 4.12.2022 kello on 19:41 »
jos oikein ymmärsin, olet omatoimisesti korjaillut näitä vikoja niin siinä kyllä takuut raukeaa.

Ymmärsit väärin. Koska BC:n lähimmällä huoltokorjaamolla ei ollut aikoja antaa kuin viikkojen päähän, sovin yhteistyössä huoltopäällikön kanssa, että laittavat säiliön mulle asennettavaksi.

Vuotovikakin piti selvittää itse = ilmeni 25.5.2022 ja vian selvitykseen olisi päässyt huoltoon vasta 13.6-22 tämä olisi taas tehnyt lisää viivettä, koska säiliö tilattiin Saksasta kun varmistin mistä vuoto tulee saatiin säiliö viikkoja aikaisemmin tilaukseen, mutta asennustyöhön olisi BC huollossa päästy vasta aikaisintaan 27.6-22.

Koko kesähän siihen olisi melkein mennyt,joten...

Siinä vaiheessa kun vuoto tuli ilmi, oli tarkoitus lähteä 1.6-22 Espanjan suuntaan tietystä painavasta syystä, mutta säiliörikko esti kesän ekan reissun kokonaan, harmia monenlaista ja kaikki vain tehtaan ja maahantuojan huollon laiminlyöntien jne. seurauksena.

Kerrottakoon nyt sekin, että uudelle säiliölle tuli takuu, mutta asennuksen osalta otin siitä vastuun itselleni ja mikä siinä, olen nimittäin entinen automekaanikko evp., ei näissä vesisäiliöissä ole mitään "rakettitiedettä" "vanhan koulukunnan" osaajana kykenen edelleen huolelliseen työhön ja on tullut hyvinkin monimutkaisia rakenteita korjailtua vuosikymmenten saatossa.

Mutta BC on nyttemmin käyttänyt osaamistani moneen muuhunkin tehtaan jäljiltä vaihtoon menevään asuntotilan juttuun, syystä, etteivät halua kuluja useista matkoista, mutta viimeisissä jutuissa on kirjallisesti ilmoitettu, että takuu on voimassa kaikilta osin jos vaihdat osat itse.

Eli mistään tietämättömyydestä takuiden suhteen tässä ei ole kysymys ja yhteistyössä on oltu ja täydellistä kuvamateriaalia olen laittanut vaiheista ennen ja jälkeen yhtiölle BC.

Mutta peruslähtökohta on siis edelleen se millaisena uusi auto luovutettiin, mitä en niele purematta :-\

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #68 : 4.12.2022 kello on 19:53 »
Kysymys olikin hänellä mitä kaikkea vesi kastellut.
 Lapsilla, salli mun nauraa
Olepas hyvä. Hyväntuulinen kakara on harmiton.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #69 : 4.12.2022 kello on 20:12 »
Jos ei ole näyttää jälleenmyyjän kirjallista (tai muuten todennettavaa) todistetta lupauksesta siitä että kuluttaja voi tehdä asennustyön, takuun (ainakin tältä osalta) voi hyvästellä.

Kyllä mulla on niitä s-postissa, oikein sanotaan " takuu on voimassa jos vaihdat osan itse"", viittaan ammattitaustaani.

Ainoastaan vesisäiliön kohdalla vastaan asennuksen osalta, että kaikki on kunnossa. Eihän tällä uudella autolla olisi koko kesänä päässyt reissuun, jos tuota pääremonttia en itse olisi suostunut tekemään.

Liki 2kk reissulla sitten tuli kesällä testiaikaa asentamalleni säiliölle, ei ole ollut mitään vuotoja remontin jälkeen, toisin kuin tehtaan jäljiltä oli.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #70 : 4.12.2022 kello on 20:35 »
viittaan ammattitaustaan
Miten taustasi todensit vastapuolelle?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:34
  • Autossa on pyörät
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #71 : 4.12.2022 kello on 20:38 »
Olepas hyvä. Hyväntuulinen kakara on harmiton.
Sen olen huomannut, kun olet pahalla tuulella pääset piiitkälle lomalle👍

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:20
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #72 : 4.12.2022 kello on 20:52 »
Ymmärsit väärin. Koska BC:n lähimmällä huoltokorjaamolla ei ollut aikoja antaa kuin viikkojen päähän, sovin yhteistyössä huoltopäällikön kanssa, että laittavat säiliön mulle asennettavaksi.

Vuotovikakin piti selvittää itse = ilmeni 25.5.2022 ja vian selvitykseen olisi päässyt huoltoon vasta 13.6-22 tämä olisi taas tehnyt lisää viivettä, koska säiliö tilattiin Saksasta kun varmistin mistä vuoto tulee saatiin säiliö viikkoja aikaisemmin tilaukseen, mutta asennustyöhön olisi BC huollossa päästy vasta aikaisintaan 27.6-22.

Koko kesähän siihen olisi melkein mennyt,joten...

Siinä vaiheessa kun vuoto tuli ilmi, oli tarkoitus lähteä 1.6-22 Espanjan suuntaan tietystä painavasta syystä, mutta säiliörikko esti kesän ekan reissun kokonaan, harmia monenlaista ja kaikki vain tehtaan ja maahantuojan huollon laiminlyöntien jne. seurauksena.

Kerrottakoon nyt sekin, että uudelle säiliölle tuli takuu, mutta asennuksen osalta otin siitä vastuun itselleni ja mikä siinä, olen nimittäin entinen automekaanikko evp., ei näissä vesisäiliöissä ole mitään "rakettitiedettä" "vanhan koulukunnan" osaajana kykenen edelleen huolelliseen työhön ja on tullut hyvinkin monimutkaisia rakenteita korjailtua vuosikymmenten saatossa.

Mutta BC on nyttemmin käyttänyt osaamistani moneen muuhunkin tehtaan jäljiltä vaihtoon menevään asuntotilan juttuun, syystä, etteivät halua kuluja useista matkoista, mutta viimeisissä jutuissa on kirjallisesti ilmoitettu, että takuu on voimassa kaikilta osin jos vaihdat osat itse.

Eli mistään tietämättömyydestä takuiden suhteen tässä ei ole kysymys ja yhteistyössä on oltu ja täydellistä kuvamateriaalia olen laittanut vaiheista ennen ja jälkeen yhtiölle BC.

Mutta peruslähtökohta on siis edelleen se millaisena uusi auto luovutettiin, mitä en niele purematta :-\
Mikäs mahtaa olla vaatimuksesi BC:n suuntaan, rahallinen korvaus/hyvitys kuluista? Kaupanpurku alussa mainittu myös..
Autoko on nyt kunnossa, mutta käräjille mistä?

En kovin vakavana sitä kastumista pitäisi. Jos se vesi on päässyt pakufiiatin tavaratilan pohjan päälle. Hobbyn lattia eriste ei taida olla avoimen solurakenteen styroksia, vaan jotain suljettua? Suljettu ei vety, eikä siis ole moksiskaan vedestä. Jos peltilattian päälle ja eristeen väliin pääse ilma vaihtumaan ulkoa tai sisätiloista, taitaa sinne normistikin kun asunto-osaa lämmitetään, muodostua kondenssia. Ilmeisesti vetenä sitten valuu ulos niistä samointa paikoista, mistä säiliövesikin tuli. Lyhytaikainen kastuminen taisi olla.
Miten sitten lattiavaneri (jos on sitä) voi muovimaton alla, varmaan jostain (oviaukosta) pääsee Endoskooppikameraa työntämään väliin?
Mikä on sinua tyydyttävä korjaus, koko lattian vaihtoko?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 08:39
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #73 : 4.12.2022 kello on 21:01 »
Sen olen huomannut, kun olet pahalla tuulella pääset piiitkälle lomalle👍

Toivottavasti seuraava loma on vielä pidempi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #74 : 4.12.2022 kello on 21:13 »
Koko tapaus taitaa olla ihan sitä itseään.
Tällaisilla keskustelupalstoill a ei asian käsittelyyn ole mitään merkitystä. Kuluttajasuojaviran omaisilla on käyty tai ei. Vastapuoli ei ole kommentoinut tai on antanut asennusluvan.
Hoijakkaa...