rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Riitatilanne,BC vs 128420  (Luettu 16082 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 20:49
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #15 : 29.11.2022 kello on 20:59 »


BC:n kanssa ei tavallinen autonostaja pärjää kun tulee kuvatun kaltainen ,tai vastaava ikävä tilanne ja vaikka vesivuoto uudessa autossa ollut suurin ja pahin dilemma (lopullisesti tutkimatta vielä mitä on voinut aiheuttaa) on ollut lukuisia muitakin vikoja ja virheitä tässä uutena hankitussa autoyksilössä.

Toivottavasti nämä lukuisat muut viat on takuukorjattu BestCaravanin toimesta?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #16 : 30.11.2022 kello on 16:39 »
Tuossa tilanteessa olisin ottanut yhteyttä suoraan tehtaaseen.

Niinpä, mutta nirkoisesti saksaa osaava ei siihen kykene ja Best Caravan ei pyynnöistäni huolimatta ole myöskään mitä ilmeisemmin Hobby:n tehdasta asiassa lähestynyt. Yhden heidän huoltopäällikön mukaan "Suomi on liian pieni markkina-alue" = hänestä syy, miksi valitus tehtaalle ei kannata.

Joka tapauksessa: Tässä autoyksilössä työn laatu ja työmoraali on ollut hukassa liian monessa paikkaa asuntotilan suhteen.
Tarinani autosta olisi liian pitkä julkaistavaksi näillä sivuilla ja enpä tiedä voiko täällä edes kaikkea julki tuoda?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #17 : 30.11.2022 kello on 16:53 »
Tuskin laittavat vesiä sisään "luovutushuollossa". Jos/kun auto jää talveksi ulos, on jäätymisvaara. Luovutushuollossa tarkastetaan että renkaat pysyvät kiinni ja moottoritilassa on nesteitä on riittävästi.
Tehtaan alipalkattu siirtotyöntekijä on kiristänyt säiliön riittävän tiukasti. Laaduntarkastaja on todennut säiliön olevan kiinni. Suomessa todetaan säiliön olevan paikallaan.
Uudessa autossa on takuu päällä ja myyjällä on tällöin virheestä todistustaakka.

Ei kannata tarjota "mutua", olen tämän auton kohdalla useaan otteeseen varmistanut, että luovutushuollossa on laitettu vedet tankkiin ja vesijärjestelmä testattu, siksipä ihmetys onkin suurempi kun pohjasta rikki olevalla käyttövesisäiliöllä homma mennyt läpi, sekä tehtaalla, että BC Hyvinkään huollossa.

Kun 25.5.2022 laitoin ekan kerran vesisäiliön täyteen alkoi vuoto heti ulos lattian välistä, oikein näyttävä vesivirta, joten mitään epäselvää ei ollut.

Muuten vedet levisi piilossa katseilta= mistään päältä katsoen ei veden virtaamista havainnut niistä paikoista kun pystyy katsomaan, kuten missä vesiputket kulkee ja as. tilan lattiamateriaalia ei ole katseen tiellä.

Selvitin itse vuotopaikan kun autoa ei viikkomoisiin saanut merkkiliikkeen tarkastuksiin ja takuukorjaukseenkin olisi vasta kuukauden viiveellä lähimpään toimipisteeseen auton saanut.

Ruuhkaa kesäkuussa ja sairastumisia huollon henkilökunnan keskuudessa ja koko kesähän siihen uhkasi mennä, että uuden tankin saa paikoilleen..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #18 : 30.11.2022 kello on 17:03 »
Ennen oikeuskäsittelyä pitää saada luvat omaavan tavarantarkastajan lausunto. Naapurikorjaamon Reiskan mielipide ei käy.
Jos uudessa autossa on ammattilaisen toimesta todettu vikoja, joita ei itse aiheutettu, homma lienee selvä.

Ei tuollaisesta puhuttu mitään kun olin yhteydessä lakiasiaintoimistoo n aiheesta.  Kuluttajaneuvonta sellaisen ehdotuksen kyllä teki, mutta kulut olisi menneet puoliksi Best Caravan Oy:n kanssa, jos olisin siihen lähtenyt ja lähin tavarantarkastaja olisi tullut jotain yli 400:n kilometrin päästä Oulusta, että kallista lystiä ja vallankin kun täysin syyttömänä osapuolena joutuu tuollaiseen turvautumaan.




*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #19 : 30.11.2022 kello on 17:13 »
Niinpä, mutta nirkoisesti saksaa osaava ei siihen kykene
Eiköhän tehtaalla osata myös englantia. Googlekääntäjä auttaa kieltä osaamatonta.

Ei kannata tarjota "mutua"
"Tuskin"-sana ilmaisee että kyseessä on epäily. Mutta jos on todettu että vesijärjestelmä on koestettu, vuodon huomaaminen huolimattomalta voi jäädä havaitsematta jos auto on keula ylempänä. Silloin vedet valuvat taakse. Lämmitin lienee auton takana.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #20 : 30.11.2022 kello on 17:17 »
Oliskohan tilanne toinen, jos auton vesiä olisi käytetty heti uutena?
Tankattu bestiksen pihassa/hallissa ja kusisi alleen... Ainakin minä olisi vaatinut myyjältä käytön opastuksen vesiin, tyhjennykseen, lämmitykseen jne.. Luovutushan on myyjälle sellainen "kruunun paikka"  :D

Vai mitä käytössä tapahtunut - kait bestiksellä jokin mielipide viasta oli?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #21 : 30.11.2022 kello on 17:25 »
Lämmitin?  Kysymyksessä käyttövesisäiliö, joka oli siis tehtaalla asennettaessa rikottu ja se on kyllä takaosassa täsäkin retkiautossa.





*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #22 : 30.11.2022 kello on 17:30 »
Ei tuollaisesta puhuttu mitään kun olin yhteydessä lakiasiaintoimistoo n aiheesta.  Kuluttajaneuvonta sellaisen ehdotuksen kyllä teki, mutta kulut olisi menneet puoliksi Best Caravan Oy:n kanssa
Jos ei viasta ole kunnon todistetta, silloin on sana sanaa vastaan. Ei oikeuslaitos lähde vikaa tutkimaan. Lakiasiaintoimisto osannee vastata asiantuntijalausunn osta aiheutuneiden kulujen korvauksesta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #23 : 30.11.2022 kello on 17:33 »
Lämmitin?  Kysymyksessä käyttövesisäiliö, joka oli siis tehtaalla asennettaessa rikottu ja se on kyllä takaosassa täsäkin retkiautossa.
Olen pahoillani virheestäni.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #24 : 30.11.2022 kello on 17:34 »
Niinpä, mutta nirkoisesti saksaa osaava ei siihen kykene ja Best Caravan ei pyynnöistäni huolimatta ole myöskään mitä ilmeisemmin Hobby:n tehdasta asiassa lähestynyt. Yhden heidän huoltopäällikön mukaan "Suomi on liian pieni markkina-alue" = hänestä syy, miksi valitus tehtaalle ei kannata.

Joka tapauksessa: Tässä autoyksilössä työn laatu ja työmoraali on ollut hukassa liian monessa paikkaa asuntotilan suhteen.
Tarinani autosta olisi liian pitkä julkaistavaksi näillä sivuilla ja enpä tiedä voiko täällä edes kaikkea julki tuoda?

Kielenkääntäjiä löytyy.
Itse otin yhteyttä Saksassa asuvaan tuttuun joka käänsi minun viestit firmalle ja poliisille lähetettäväksi.
Jos ei luota Googlen käännökseen, ei muutaman tekstin käännättäminen ole kallista

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #25 : 30.11.2022 kello on 17:50 »
Voihan niitäkin kertoja olla kun onnistaa, minun kohdallani näin ei ikävä kyllä ole käynyt ja kyseessä kuitenkin uutena ostettu auto.

Kuopion huoltoon olen tutustunut, sinänsä ihan mukavaa porukkaa ja palveluhenkeä on, mutta enempää en ala valottamaan miten omalla kohdalla on käynyt sielläkin.

En halua loukata ketään, tosiasiat kuitenkin etusijalla.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #26 : 30.11.2022 kello on 17:55 »
On se käynyt mielessä mullakin, että jos anna tehtävän kielen kääntäjälle, tiedä sitten teknisen sanaston kohdalla, että miten onnistuu?


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #27 : 30.11.2022 kello on 19:26 »
On se käynyt mielessä mullakin, että jos anna tehtävän kielen kääntäjälle, tiedä sitten teknisen sanaston kohdalla, että miten onnistuu?

Kyllä ne kielenkääntäjät hallitsee myös tekniikan sanaston.
Ystävä (toinen kuin edellä mainitsemani) tulkkaa myös oikeudessa, jossa on myös käytössä erikoissanasto.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #28 : 30.11.2022 kello on 22:59 »
Ok. Silloin saattaa jo olla mahdollisuuksien rajoissa saada asialleen oikeutta Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #29 : 30.11.2022 kello on 23:26 »
Jos ei viasta ole kunnon todistetta, silloin on sana sanaa vastaan. Ei oikeuslaitos lähde vikaa tutkimaan. Lakiasiaintoimisto osannee vastata asiantuntijalausunn osta aiheutuneiden kulujen korvauksesta.

Viasta on konkreettinen näyttö, jota olen käsitellyt useammassakin viestissäni, eli tehtaalla asennustöiden yhteydessä rikottu käyttövesisäiliö, missä tuntuva vuoto, joka tuli ulos lattian ja auton pohjan välisestä tilasta. Pahin vika siis ja useita muita, liittyen tehtaan huolimattomaan työn jälkeen.

Runsaasti kuvamateriaalia ja s-posti pullollaan viestejä Best Caravanin ja minun välillä ja kuluttajaneuvonnan ja BC:n välillä samoista aiheista.

Mikään ei ole saanut tätä caravanliikettä ottamaan vastuuta tapahtuneesta, olen käyttänyt auton heidän toivomallaan tavalla liikkeen huoltopisteessä tarkastuksessa ja muita vikoja on siellä yritetty ratkoa myös, mutta toistaiseksi vielä laihoin tuloksin.

Yli puoli vuotta on tilannetta käyty siis läpi ja ainoat vastaukset caravanliikkeen taholta ovat: "Ei näin uudelle autolle ole voinut aiheutua mitään suurempia vahinkoja asuntotilan lattian alle vuotaneista vesistä" ja " normaalin takuun puitteissa toimitaan ja tarkkaillaan" = 2 vuotta ja epätietoisuus ,koska tarkan tiedon saaminen vaatisi auton kaikkien kalusteiden, suihku / wc tilan ja lattian purkamista, mikä on yhdessä todettu BC toimipisteen huoltopäällikön kansssa ja toisen mielipiteen otin Fiat merkkihuollosta ja sielläkin samaa mieltä.

Vastuuta huolimattomuudesta ja törkeistä virheistä tehtaan asennustöiden suhteen ei ota kukaan, kaikki on jätetty tässä tapauksessa minulle kun erehdyin asioimaan kyseisessä yrityksessä ja ostin uuden auton heiltä.

Ja vielä kerran: Tämä tarina on paljon pidempi ja monisyisempi, mutta yritän kertoa vain oleellisen siitä, miten asiakaspalvelu on toiminut tehtyäni 2 reklamaatiota ja vaihdettuani varmaan sataan yltävän määrän auton vikoihin liittyen viestejä henkilön kanssa kenen pitäisi takuujutut hoitaa tolkulliselle tasolle.