rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sähkön kulutusmittari  (Luettu 9728 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Sähkön kulutusmittari
« Vastaus #30 : 1.12.2022 kello on 20:52 »
Talo on 50 vuotias...

50 vuotta sitten minä ostin rivitaloasunnon. Siinä talossa oli yksi mittari, jonka kautta kulki kaikkien sähköt. 3 vuotta asuin siinä. Sinä aikana kaikkiin asuntoihin laitettiin ns. takamittarit, jonka mukaan maksettiin omat sähköt taloyhtiölle.

Tapa oli siihen aikaan ilmeisesti sähköyhtiön vaatimus

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:42
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Sähkön kulutusmittari
« Vastaus #31 : 1.12.2022 kello on 22:22 »
En aio lisätä huoneistoon mittaria
Sähköä kuluu, mitä kuluu, ainoastaan eri laitteiden kulutus kiinnostaa.
Tuo pesukoneen pieni kulutus vain epäilyttää.
Pörssisähkön käytössä täytyy vain katsoa, milloin käyttää sähkösyöppöjä koneita ja mitä pyykkiä kannattaa silittää.
Syödä pitää, enkä aio paistaa kalaa yöllä, vaan heti tuotuani sen kaupasta, maksaa sitten mitä vaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Sähkön kulutusmittari
« Vastaus #32 : 1.12.2022 kello on 23:11 »
Tulee mieleeni tapaamani sähköasiantuntija. "Ei energiaa tule säästää, sitä pitää käyttää järkevästi".

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:03
Vs: Sähkön kulutusmittari
« Vastaus #33 : 1.12.2022 kello on 23:22 »
50 vuotta sitten minä ostin rivitaloasunnon. Siinä talossa oli yksi mittari, jonka kautta kulki kaikkien sähköt. 3 vuotta asuin siinä. Sinä aikana kaikkiin asuntoihin laitettiin ns. takamittarit, jonka mukaan maksettiin omat sähköt taloyhtiölle.

Tapa oli siihen aikaan ilmeisesti sähköyhtiön vaatimus
Niin se on nykyäänkin - kiinteistölle ei saa kuin yhden sähköliittymän, 1 mittauskeskus mk/pk. Alamittauksia voi olla tarpeellinen määrä. Samassa pääsyötössä se taloyhtiön kaikki sähköt tulee joka luukkuun vaikka "oma mittari" onkin..

Mulla Fränkissä se kWh mittari helposti siirrettävä (langaton). 3~ mittauksen 2 virtamuuntaja lähetintä joutavana kaikkeen kulutusseurantaan. Pihti laitettavissa mihin tahansa vaihe- tai nollajohtoon - vaikka sinne pesukoneen sisälle  8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:42
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Sähkön kulutusmittari
« Vastaus #34 : 2.12.2022 kello on 15:17 »
Kyllä kulutusseurannasta löytyy pesukoneen kulutuspiikki.
Näyttää olevan hiukan päälle 1 kWh. Saman verran vie myös tiskikone, mutta en viitsi pyykätä enkä tiskata 60 sentillä sitä määrää minkä koneet tekee .
Olisihan se tietysti mukavampaa jos kustannus olisi se entinen eli n. 10 - 15 snet.
Voinen kuitenkin todeta, ettei minun käyttämä kulutusmittari kykene mittaamaan meidän pesukoneen kulutusta, syystä tai toisesta.

Lisäys


Tuossa mustassa katkoviivassa näkyy molempien koneiden kulutuspiikit.
Ensin on pesukone ja toinen on tiskikone
« Viimeksi muokattu: 2.12.2022 kello on 15:55 »