Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Lämmittimen tyyppi ja meteli

<< < (3/5) > >>

miksu88:

--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 28.11.2022     kello on 19:29 ---Mulla on mylläkkävaunussa planar ja siinä se "esi-fiksuohjain" eli tämä
https://www.planar.fi/434357587/product/5213724/pu-11m-12v-ohjain?catid=1006024

Lämmitysmoodiksi saa tuolla sen että lämmittää haluttuun lämpötilaan termostaatilla tuosta ohjaimesta ja sitten menee "tyhjäkäynnille" eli ei sammuta liekkiä eikä puhallinta mutta käy tooooooooodella harvakseltaan naputellen ja sisään tulee lehmänhenkäystä (virrankulutus minimaalista).

On ollut aika sopiva tuohon vaunuun jos ulkona on alle +5 astetta. Jos sen päälle niin pikkuhiljaa sisälämpö kiipeää ylöspäin mutta ei tuollaisia hienompia säätimiä vielä silloin ollut myynnissäkään kun omaa rakentelin. Nyt varmaan laittaisin mutta mulle piisaa nykyinen niin hyvin etten näe vaivaa sen vaihtamiseen  :)
Tuo edellämainittu käynnistysvaihe kuluttaa paljon virtaa, se on totta.

--- Lainaus päättyy ---

Oletko ollut Planariin tyytyväinen. Edullisuus aina hieman arveluttaa. Mainostavat myös että ovat hiljaisia laitteita.

Masa matkailija:
Mun Planari on pelannut loistavasti,  nyt pojan rintterissä kun mulla Webasto oli valmiina.  Harkinnut isomman 44d planarin vaihtoa tuon webaston tilalle.


Saksanseisoja MB319 -13 ent lanssi. Polar 5.6 ct -98 kaasuton.

miksu88:
"Hiljainen polttoainepumppu", "Paloilman imuäänenvaimennin" Alkaa näyttää hyvältä vaihtoehdolta.

Lerssinen:

--- Lainaus käyttäjältä: miksu88 - 29.11.2022     kello on 10:06 ---Oletko ollut Planariin tyytyväinen. Edullisuus aina hieman arveluttaa. Mainostavat myös että ovat hiljaisia laitteita.

--- Lainaus päättyy ---

On pelannut kuin se kuuluisa junan vessa.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: miksu88 - 29.11.2022     kello on 10:49 ---"Hiljainen polttoainepumppu", "Paloilman imuäänenvaimennin" Alkaa näyttää hyvältä vaihtoehdolta.

--- Lainaus päättyy ---
Minulla on myös imuilman äänenvaimennin lämmittimissä...

Pakoputkeen tulee vaimennin, mutta myös lämpöeristevuoraus. Pumpun kulma kumikiinnikkein on myös tärkeä. Jos kulma on väärä, niin pumppaa huonosti, mutta myös naksutus kovenee. Ilmapuhallusputki mulla on lyhyt tumppi, joten sitä kautta tulee kohtuu iso puhallusmelu, vaikka lämmitin on väliseinän takana.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View