Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Jäädytin vesihanat.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 23.11.2022 kello on 21:30 ---Esimerkki oli suljetusta tilasta.
Jos poistuu kosteutta niin ulkoa tulee lisää tilalle.
Osa tietty myös sitoutuu kalusteisiin yms.
--- Lainaus päättyy ---
Siis teoriassa. Pienessä suljetussa tilassa kuolema korjaa 6 henkeä ennen kuin 5h on täynnä.
Jos poistuu kosteutta, ulkoa sisään tulevan kosteuden määrä riippuu ulkolämpötilasta. Tämän voi todentaa absoluuttisella kosteudella. Kysehän on sisälle tulevasta vesimäärästä.
Kosteus ei sitoudu kalusteisiin merkittävästi jos kalusteiden lämpötila on yli kastepisteen.
E: kalusteen kastepistelämpövert aus.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 23.11.2022 kello on 18:57 ---Oonko viärässä kuivaHANA ei jääy mut märkä jäätyy,siinä ihmettelemistä? :o
--- Lainaus päättyy ---
Sen verran jäätyy mitä sinne on kosteutta jäänyt. Muttei rikkoudu. Mun kokemuksen mukaan. Vähän se rapsahtaa kun vääntelee, siitä huomaa.
Taisinpa unohtaa vesilukot kuivata. Ei mahtanut olla ensimmäinen kerta eikä vahinkoja ole koskaan tullut. Pitäisikö laittaa suolaa, jos se sulattaisi hellävaraisesti. Tämä ihan heittona, enempää pohtimatta.
Karabiilisti:
jos kaluste alle kastepisteen pinnaltaan niin siitä tulee märkä
jäätymissuojaksi ehkä parempi viina tai urea.
88k5:
..tai jos vesilukot samoja mitä fränkissä - eli avattava pohja; siinä on kumitiiviste-> glykoli/vesiseos.
Minä suosin avausta ja kuivausta, kun puhdistaakin ne joskus pitää..
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 24.11.2022 kello on 09:40 ---..tai jos vesilukot samoja mitä fränkissä - eli avattava pohja; siinä on kumitiiviste-> glykoli/vesiseos.
Minä suosin avausta ja kuivausta, kun puhdistaakin ne joskus pitää..
--- Lainaus päättyy ---
Etyleeniglykoli on ympäristömyrkky. Maahan ei saa laskea. Suositeltava hävitystapa on ongelmajätelaitos. Kaatopaikat vastaanottavat maksutta.
Propyleeniglykoli on vaaratonta ympäristölle ja ihmiselle. Käytetään jäähdytysnesteenä elintarviketeollisu udessa. Lasinpesunestettä suosittelen. Halpa, helppo hankkia ja ylijäämän voi käyttää lasinpesunesteenä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta