Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Jäädytin vesihanat.

<< < (2/17) > >>

Ducaatti:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 21.11.2022     kello on 10:44 ---Jos talvilähtö -20- -30 asteesta ja et lämmitä koppia yhtään ennakolta, vaan 4 asteinen vesi tankkiin ja putkiin, ja menoksi niin suattaapi jäätyä putket halki vielä ajon aikana kohteeseen....

--- Lainaus päättyy ---
Voihan ne vedet säiliöön tankata mutta mikä pakko sitä on heti alkaa kylmiin linjoihin pumppaamaan?

Itse ei auton vesiä tule käytettyä talvella lainkaan joten tuota ongelmaa ei ole. Auto kyllä on lämmin jo lähtiessä.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Ducaatti - 21.11.2022     kello on 12:33 ---Voihan ne vedet säiliöön tankata mutta mikä pakko sitä on heti alkaa kylmiin linjoihin pumppaamaan?

--- Lainaus päättyy ---
Niinpä. Järjenkäyttö tässäkin sallittu, eikä tarvitse tehdä kuin aina tehty.

Aakku:
Mulla jäätyi retkipakun hana nyt ekalla pakkasella...

Kyseessä sellainen yksinkertainen systeemi, jossa vesi imetään pumpulla 10 litran kanisterista. Muovisen hanan kärjestä pullahti pieni tulppa pois. Liekö ollut joku pakkasproppu. Mitään vaurioita ei tullut. Nyt kun tutkailin tarkemmin, niin säiliön tyhjennys ja pumpun käyttö tyhjänä ei poistanut vettä. Piti ottaa pumppu irti, niin jopas vedet valui putkista tyhjäksi. Westissä homma on hoidettu hanalla letkun välissä.

Minä en käytä vesijärjestelmiä talvella. Homma hoituu 5 litran lähdevesikannuilla. Ne eivät rikkoonnu vaikka jäätyisivät kokonaan. Allasta voin käyttää, koska vesi menee kannuun samalla tavalla, kuin vanhassa junan vessassa. Vesilukkoakaan ei ole välissä. Pitää vain muistaa tyhjentää kannu reissun jälkeen.

Masa matkailija:
Kävi mullekin toi jäätyminen,  pullautti virtauslämmittimen putken irti.
Ajatusvirhe, kaikki muuten huomioitu.


Saksanseisoja MB319 -13 ent lanssi. Polar 5.6 ct -98 kaasuton.

Karabiilisti:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 21.11.2022     kello on 12:40 ---Niinpä. Järjenkäyttö tässäkin sallittu, eikä tarvitse tehdä kuin aina tehty.

--- Lainaus päättyy ---

Kaikkia lämmittimiä ei voi käynnistää ellei ole vesi sisällä....eli putkistossa/varaajassa
ikävä ajella pakastimella....

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View