Tekniikkakeskustelut > Ilmanvaihto

Ilmanvaihto talvella

<< < (6/10) > >>

mike:
Lattiassa olevista aukoista. Yleensä n 100 mm aukoista jotka verkoila suojattu neste kierto lämmitteisissä patterien alla. Trumassa saattaa olla vaikka sängyn alla tai jossain. Altapäin näkee parhaiten onko niitä. Sellainen keltainen lappu pitäisi olla montako henkeä siellä saisi olla! tai siis monellekko tarkoitettu.
Ainakin tehdas tekoisissa.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: hemu - 30.11.2022     kello on 21:23 ---Juuri tätä yritän kysyä, MISTÄ se  ilma tulee?

--- Lainaus päättyy ---

Mun Atriassa, vm. -14, on neljä n. 4-5 senttistä reikää lattiassa, keittiön kaapissa. Koska auto on suunnitetltu neljälle ja meitä on vain kaksi, niin olen niistä sulkenut kaksi. Kaksi mielestäni riittää  hyvin. Poistoja on kaksi. Vessan katossa venttiili ja suihkun kattoluukku on ilmastoiva.

Ai niin. Takatallissakin on lattiassa reikä tai pari.

Yrjö:
  Muistaakseni aloittaja on retkeily pakua rakentamassa?
  Siinä tuskin takatilassa on pahemmin tuuletusta uutena? Nokan tuuletuskanavat tietenkin valmiina, eri asia tietenkin meneekö ne siinä mallissa kiinni, kun virran kääntää pois päältä.  Pakko tuulettavan kattoluukun hankinnasta oli kait juttua? Jos itse tekisin, niin lattiasta ehkä n. 10-12 cm. reijästä sekoittaisin ulkoilmaa wepaston puhallusilmaan.
  Tuohon Spriteenhän olen tehnyt kolme aukkoa lisää lattiaan, ja pakkotuulettava kattoluukku on pikkasen raollaan talvellakin. Silti ikkunat kostuu vähäsen, rullaverhojen kiinni ollessa.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: hemu - 30.11.2022     kello on 21:23 ---Juuri tätä yritän kysyä, MISTÄ se  ilma tulee?
Luulen että useimmat ei tiedä tätä juttua!

Meillä ollut useita kulkimia. Nyt puoli-integriotu 2020 malli. Ja tasan tarkkaan tiedän että ulkoa tuleva raitisilma tulee auton lämppärin kautta. Niinikuin myös kaikissa matkailu/retkiautoissa,itegroidut myös.
Aikanaan meillä oli täysitegroitu Hymer.
Siihen oli kojetaulun alle neppareilla liitettävä lattiaan asti tukeva "lämpösuoja" joka "esti" pakkasen tulon ohjaamoon.

No, ehkä noissa oikeasti isoissa Asunto-autoissa on toisenlainen tulolle ilmalle?

--- Lainaus päättyy ---
Kysyt ja samalla tiedät ???
Jos lämppärin kautta ilma tulee, silloin pitäisi kiertoilman käyttö olla estetty

tsahkali:

Luulen että useimmat ei tiedä tätä juttua!
Meillä ollut useita kulkimia. Nyt puoli-integriotu 2020 malli. Ja tasan tarkkaan tiedän että ulkoa tuleva raitisilma tulee auton lämppärin kautta. Niinikuin myös kaikissa matkailu/retkiautoissa,itegroidut myös.
Aikanaan meillä oli täysitegroitu Hymer.

--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 30.11.2022     kello on 21:58 ---Lattiassa olevista aukoista. Yleensä n 100 mm aukoista jotka verkoila suojattu neste kierto lämmitteisissä patterien alla.

--- Lainaus päättyy ---

Tässä on kaksi tapaa.
Sopii uskoa, että molemmat ovat olemassa!
En ole tutkinut, meneekö sisäkierto pois päältä kun kulkimen sammuttaa mutta ei väliä.
Peitän ritilät edelleenkin, eikä happiongelmia ole ollut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View