Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Sininen vipu

(1/1)

jukkaa:
Se sininen vipu kulkimen kyljessä olevassa sähkörasiassa. Kertokaa viisaat, käytättekö sitä? Miten, miksi
koska, ja mitä se tekee. Olen aina kytkenyt tuovan koskettimen auton kylkeen ja sen jälkeen virtaa antavaan tolppaan.  Nim:"Olenko kytkenyt autoni 25:n vuoden ajan väärin sähköverkkoon?"  Jukkaa

kimi:
Ainakin se lukitsee muutamien johtojen päät vaunuun / autoon. Johto irtoaa ainoastaan sinisestä vivusta painamalla tai nostamalla. Esim Calixin vanhanmallinen lohkolämmitinpää lukkiutuu tuolla

Aakku:
Olen joskus sivistänyt itseäni tuon vivun tiimoilta... ;)

https://karavaanari.org/index.php/topic,25809.msg516175.html#msg516175

vaanari61:

--- Lainaus käyttäjältä: jukkaa - 25.10.2022     kello on 15:53 ---Se sininen vipu kulkimen kyljessä olevassa sähkörasiassa. Kertokaa viisaat, käytättekö sitä? Miten, miksi
koska, ja mitä se tekee. Olen aina kytkenyt tuovan koskettimen auton kylkeen ja sen jälkeen virtaa antavaan tolppaan.  Nim:"Olenko kytkenyt autoni 25:n vuoden ajan väärin sähköverkkoon?"  Jukkaa

--- Lainaus päättyy ---

Vipu lukitsee pistotulpan jolloin se takaa kontaktipinnat 100%:sti käyttöön, jollei lukitusta olisi voisi liitos olla "vajaa" /  löystyä ja seurauksena jopa tulipalo liitoksen kuumenemisen seurauksena.

Lukitus on osa sähköturvallisuutta .

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View