Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset
Karabiilisti:
Lattialämmitykset on monesti melkoisia sähkösyöppöjä.
Esim vanhemmissa taloissa on aika ohuet eristeet lattiassa ja jos siinä lattialämpö esim kylppäri niin aika paljon menee alaspäin...
Saneerauksissa asenneltu lämmityskaapeleita lattiaan ilman lattian avauksia joten jäänyt eristeet lisäämättä.
Hesus:
täsmennykseksi vielä että kylpyhuoneessa on lattialämpö edelleen päällä.
tai on se myös "pakkasvahtina" sekä talossa että tallin puolella, mutta niin pienellä ettei ole tainnut termari kertaakaan päälle mennä.
megaman:
Se on monellakin oikeasti huono tilanne, vanhuksiakin kärvistelee sisätiloissa ulkovaatteet päällä ja toiset kehuu vaan kilvan itteään ja omia systeemeitään ja onnistuneita sopimuksiaan. Thumbd
Kuvan mukaisia, vieläkin alempia sisälämpötiloja on tullut nähtyä netin välityksellä nyt vuoden sisään useita. :o
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 4.01.2024 kello on 18:40 ---Tuo mielipide rahojen hummauksesta kertoo ainostaan sen että oli lasku mikä vaan niin tiukkaa tekee jos ei kerta osaa ollenkaan butjetoida menojaan.
--- Lainaus päättyy ---
'Mitä te oikein teette täällä kesäisin, kun aina paistaa aurinko?'
'Met juuvaan ja naihaan'.
'Entäs sitten talvella kun on koko ajan kylmää ja pimeää?'
'Met juuvaan vähemmän.'
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Reissaaja80 - 4.01.2024 kello on 21:34 ---Pitäs varmaan olla jotain rautalankaa mistä tämä keskihinta-termi pitäisi vääntää.
Jos minulla kului viime vuonna sähköä 10000 kwh ja maksoin siitä keskimäärin 7snt/kwh. Minulle on ihan sama maksanko minä talven aikana 80% tuosta määrästä, ainut mikä kiinnostaa on se, että mitä minä maksan sähköstä koko vuoden aikana. Se on ihan yks hailee mitä se sähkö maksaa jollakin tunnilla tai jonakin päivänä, kulutuksen mukainen keskihinta on se josta minua laskutetaan.
Viime vuonna yhdenkään kuukauden keskihinta ei ole ollut yli 10snt/kwh. Jos minulla olisi kiinteä sopimus, aivan samalla tavalla minä maksan talvella siitä sähköstä enemmän, kuin kesällä.
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se on.
Keskihintojen perusteella ne 'edulliset' kiinteät hinnatkin lasketaan.
Jos ei, niin konkkaan meni sekin myyjä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta