Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset

<< < (168/205) > >>

SeaSharky:
Olen sitä mieltä että tällainen on tulevaisuutta, joka asunnossa jos olisi sähkönvarauskapasit eettia, sillä olisi merkitystä valtakunnallisestik in, akkutekniikka on kieltämättä jo melko hyvällä tasolla, näillekin akuille luvataan 4000-6000 lataussykliä, kun minulla oli käytössä pienemmät kesämökin akut n.11kk, niin säädin laski vain sinä aikana 100-lataussykliä, joten akkujen pitäisi kestää vuosikymmeniä ja sittenkin niissä on vielä n.80% kapasiteettia jäljellä, itse voin sellaisia akkuja käyttää vaikka kesämökillä kun kulutus ei ole niin suuri. Tuo säädin laskee lataussyklit sen mukaan että yksi sykli tulee täyteen sitten kun akkua on ladattu tai purettu nimelliskapasiteeti n verran, siihen voi mennä useita päiviä ennen kuin tulee aina yksi sykli, mitä isompi akusto on tarpeeseen nähden niin sitä vähemmän syklejä kertyy

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: SeaSharky - 25.12.2023     kello on 19:22 ---Olen sitä mieltä että tällainen on tulevaisuutta, joka asunnossa jos olisi sähkönvarauskapasit eettia, sillä olisi merkitystä valtakunnallisestik in,

--- Lainaus päättyy ---
  Olet asian ytimessä. Thumb
  Joku aika sitten oli juttua valtakunnan verkosta irtaantuneesta omakotiasujasta. Hänellä oli trukinakun näköisiä akkuja, aurinkokennot ja agre. Hän oli jossain kaakokulmalla, nyt en hänestä juttua ole havainnut.
  Jo viime vuosituhannella kuollut Heikki haaveili laittavansa porilaisen (Porissa tehty kuulasytytteinen pieni ruokainen diesel maamoottori) pyörittämään generaattoria jolla sähkö taloon, jäähdytysvedestä lämpöä. Tuolloin tupaöljy oli halpaa.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 25.12.2023     kello on 21:42 ---  Olet asian ytimessä. Thumb
  Joku aika sitten oli juttua valtakunnan verkosta irtaantuneesta omakotiasujasta. Hänellä oli trukinakun näköisiä akkuja, aurinkokennot ja agre. Hän oli jossain kaakokulmalla, nyt en hänestä juttua ole havainnut.
  Jo viime vuosituhannella kuollut Heikki haaveili laittavansa porilaisen (Porissa tehty kuulasytytteinen pieni ruokainen diesel maamoottori) pyörittämään generaattoria jolla sähkö taloon, jäähdytysvedestä lämpöä. Tuolloin tupaöljy oli halpaa.

--- Lainaus päättyy ---

Se tuskin oli tämä, https://yle.fi/a/3-12571699 , mutta liittyy aiheeseen.

megaman:
Laatikot ja kinkut paistui keskimäärin 3,5 cent kWh. 😮

MRi:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 25.12.2023     kello on 21:42 ---Joku aika sitten oli juttua valtakunnan verkosta irtaantuneesta omakotiasujasta. Hänellä oli trukinakun näköisiä akkuja, aurinkokennot ja agre. Hän oli jossain kaakokulmalla, nyt en hänestä juttua ole havainnut.

--- Lainaus päättyy ---
Olisiko tuo?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009113227.html

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View