Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset

<< < (58/205) > >>

Hauho:
Noissa lämpömittauksissa olisi hyvä olla maininta esim. paikkakunnasta kun Suomi on piiiitkä maa etelästä pohjoiseen mitattuna.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 23.11.2022     kello on 21:33 ---oumanni hyvä säästölaite kunhan patterien termostaatit toimii

--- Lainaus päättyy ---

Miten se pattereihin liittyy? Minun mielestä ei mitenkään.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 24.11.2022     kello on 18:08 ---Miten se pattereihin liittyy? Minun mielestä ei mitenkään.

--- Lainaus päättyy ---
Tässä olen samaa mieltä. Säädön tarkkuus huononee jos toision virtaus pienenee. Säätökäyrän tulisi olla sellainen että patteriventtiili sulkeutuu ainoastaan ylimääräisestä lämpökuormasta. Verkoston perussäätö pitää olla tehty kunnolla.
Tippa öljyä venttiilin neulalle.

Karabiilisti:
häh? ajatteko jokaisen huoneenne lämpötilaa oumannin avulla?
Sehän on pelkkä kiertoveden lämpötilasäädin. Tottakai joka huoneessa pitää olla huone termostaatti jos halutaan optimaalinen lopputulos eli haluttu lämpötila joka huoneessa.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 24.11.2022     kello on 20:48 ---häh? ajatteko jokaisen huoneenne lämpötilaa oumannin avulla?
Sehän on pelkkä kiertoveden lämpötilasäädin. Tottakai joka huoneessa pitää olla huone termostaatti jos halutaan optimaalinen lopputulos eli haluttu lämpötila joka huoneessa.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä. Jokaisen huoneen lämpötilaa ajetaan oumanilla tai muulla säätökeskuksella jos käytössä on nykyaikainen vesikeskuslämmitys.
Säätimellä huolehditaan siitä että jokapaikassa on lämmitystä riittävästi. Termostaatilla poissuljetaan satunnaiset lämpökuormat.
Tämä toimii kun verkoston perussäätö on tehty oikein ja säätökäyrä on oikea. Siksi maallikon ei kuulu koskea patterin perussäätöön tai säätimen säätökäyrään.
Toki jokainen tekee omaan kiinteistöönsä mitä parhaaksi katsoo.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View