Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset
Yrjö:
ANTEEKSI! kun aloitin tälläisen paskan jauhamisen. :o
Aina olen ollut sitä mieltä, että tälläisen varsinaisesti aiheeseen liittymättömät voisi yksinkertaisesti poistaa.
Itseeni kehuakseni, oli tämän sivuraiteen aloituksessa vähäsen asiaakin.
--- Lainaus käyttäjältä: Matti_Kojo - 22.11.2022 kello on 21:26 ---Teoriassa? Verkostoon pumpataan kesällä 65-70 asteista tarpeen mukaan. Talvella menee jopa 120 asteista verkostoon, tämä on mahdollista paineen, 3-7 bar, meidän verkostossa, toki hännillä jää vähemmälle. Tuosta levylämmönsiirtimes tä menee lämpö käyttöveteen lähes häviöttömästi, sitten kun vian takia se on käyttövedessä n 3 bar paineessa, hanan auetessa tulee kiehuvaa vettä joka höyrystyy pian.
Olen laitoksella operaattorina ja näen lämmöt sekä paineet milloin vain.
--- Lainaus päättyy ---
Onneksi on sentään edes yksi käytännön tietoa. Thumb Thumb Thumb
Liikaa luulijoita. Thumbd
Vielä kun jollain olisi tietoa käyttöveden erilaisista säätöjärjestelmistä?
Niin edelleenkin olen sitä mieltä: Että palstan omistaja voi täysin diktaattorin lailla kerätä "kyniä" pois, syytä ilmoittamatta. Otettiinhan eräältä presideltitäkin taannoin "kynä"pois, nyt annettiin takaisin.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 22.11.2022 kello on 15:02 ---Ei energialaitosta kiinnosta käyttöveden lämpötila, eikä sitä mittaamassa käy.
Ei sekoittaja tasaa. Se sekoittaa. Lämmönvaihtimelta lähtevän veden lämpötila on 58°C.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo sekoittaja oli kuitenkin rikki. Valutin tuttuun tapaan vettä tiskialtaaseen niin kuumana kun asuntoon tulee ja mittasin sen. Energialaitos näkee kaukolämmön lämpötilan ja se oli yli 100c. Keittiön termostaattihana ei tuosta tykännyt. Rasvat säätimessä ei tuota lämpöä kestänyt.
Ois voinut polttaa jos bideesuihkun yksiotehana olisi käytetty normiasennossa. Meillä tuo hana ja kylppärin allas on kaukana pöntöstä ja vesi laitetaan valumaan toimituksen ajaksi, ettei tarvitse kesken nousta
Sen lisäksi, että voi polttaa itsensä niin vaurioita voi syntyä laitteisiin jotka ei tuollaisia lämpötiloja kestä
Ducaatti:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 22.11.2022 kello on 21:56 ---sen näkee sulasta kadusta siinä putken päällä...
--- Lainaus päättyy ---
Minkä sen?
MRi:
--- Lainaus käyttäjältä: MRi - 22.11.2022 kello on 21:16 ---Todennäköisesti otan paikalliselta 12 kk määräaikaisen vaikka se hintava onkin 29,60 snt/kWh.
--- Lainaus päättyy ---
Itse itselleni kommentoiden. Tuli roikuttua paikallisen sähköntoimittajan palvelunumerossa ja parin siirron jälkeen löytyi oikea henkilö. Ja ennen kaikkea vaihtoehtoinen tarjous mikä ei netistä käynyt ilmi. Toistaiseksi voimassa oleva soppari ja energian hinta 19,90 snt/kWh alv 24%.
Karabiilisti:
--- Lainaus käyttäjältä: Ducaatti - 23.11.2022 kello on 12:56 ---Minkä sen?
--- Lainaus päättyy ---
Lämpövuodon...hukan ...hävikin...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta