Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset

<< < (27/205) > >>

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 28.10.2022     kello on 21:14 ---Kukaan ei ’valvo’ käynnissä olevaa konetta.
Katsoo telkkaria tai tekee jotain muuta.
Pakastimetkin kuulemma voi palaa, niitä valvotaan vielä vähemmän.

--- Lainaus päättyy ---
Voihan olla kapineen vieressä sen käydessä. Itselleni riittää että olen samassa tilassa toimintakykyisenä. Lämmitin saattaa palaa, valaisinkin. Mainitsematta akkukäyttöisiä laitteita latureineen. Minulle riittää että poissuljen todennäköisimmän kiinteistövahingon aiheuttajan.
Etkö huomaa jos haisee pahalle tai kuuluu epätavallista lorinaa.
Pakastimen lauhdutin kannattaa joskus puhdistaa.

Ducaatti:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.10.2022     kello on 13:30 ---Viittaa siihen, että teillä on ollut aika älytöntä sähkön törsäämistä aikaisemmin...

Meillä on ollut energiansäästötalko ot jo vuosia, eikä juuri muutosta ole aikaisempiin vuosiin.

--- Lainaus päättyy ---
Juurikin näin.
Kohtuukulutusta aiemminkin niin ei siitä juuri voi, eikä kyllä ole tarvettakaan, nipistellä.
Jos leutoa säätä riittää niin alle 10k kWh päästään tänä vuonna.
Talvikuukausina lämpöpumput ottaa omansa.
Kesällä yhdellä viilenneltiinkin.

-ja vesivahinkoriskin minimoimiseksi  tottakai aina hanat kiinni pesu- ja tiskikoneista kun ei käytetä-

Kosmic:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 28.10.2022     kello on 15:36 ---Minkäslainen vesivahti mahtaa olla? Hälyttääkö kilometrien päähän vai sulkeeko tulon? Kuinka pienen vuodon havaitsee?

--- Lainaus päättyy ---
Grohen vahti. Sulkee veden kun määritelty vesimäärä ylittyy kerralla ja hälyttää puhelimeen. Hälyttävän vuodon määrän voi itse määritellä laitteen apissa.

mike:

--- Lainaus käyttäjältä: Kosmic - 29.10.2022     kello on 07:32 ---Grohen vahti. Sulkee veden kun määritelty vesimäärä ylittyy kerralla ja hälyttää puhelimeen. Hälyttävän vuodon määrän voi itse määritellä laitteen apissa.

--- Lainaus päättyy ---

Tarvii sähköä eli ei toimi katkon aikana.

Kosmic:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 29.10.2022     kello on 09:02 ---

Tarvii sähköä eli ei toimi katkon aikana.

--- Lainaus päättyy ---
Eipä toimi pesukoneetkaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View