Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset

<< < (25/205) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 28.10.2022     kello on 14:44 ---Aina on ollut tapana sulkea tuo, tosin ei oo mitään kytkettävää Off asentoa, pitää kiertää sulku vesi mittarista kiinni.
Aikoinaan suljin porukan puutarhamökistä sähkökin pois, sanomista tuli sähköyhtiöltä kun sitä ei olisi saanut tehdä, etäluettava mittari kun ei toiminut.

--- Lainaus päättyy ---

Veden kierrän minäkin kiinni.  Meniköhän sähkö pois väärästä paikasta? Mun sähkö pitää katkaista mittarista, niin mittari jää päälle, muuten pois.

Karabiilisti:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.10.2022     kello on 13:30 ---Viittaa siihen, että teillä on ollut aika älytöntä sähkön törsäämistä aikaisemmin...

Meillä on ollut energiansäästötalko ot jo vuosia, eikä juuri muutosta ole aikaisempiin vuosiin.

--- Lainaus päättyy ---

On ollut hirveää suorastaan tuo kulutus keskim 12 000kwh vuodessa!. Vähä vajaa 200 neliöö, ja lämmin varasto sekä autotalli lisäksi noihin neliöihin.

Suurin säästö tulee siitä että spa osaston lattialämpö on kuumana nyt vain saunapäivinä muutaman tunnin. (saunomisen ja kuivumisen ajan)
Jos käyttötunteja on viikossa ehkä 10 niin aika järjetöntä pitää lattiaa mukavuus lämmössä 168 tuntia.
Kuivatuslämpö saa riittää.
Lisäksi huonelämpö 23->21. Ja takkaan aktiivisemmin tulta.

Kosmic:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 28.10.2022     kello on 15:01 ---Veden kierrän minäkin kiinni.  Meniköhän sähkö pois väärästä paikasta? Mun sähkö pitää katkaista mittarista, niin mittari jää päälle, muuten pois.

--- Lainaus päättyy ---
Ja kun on vesivahti niin ei tarvii kiertää pääsulusta vettä poikki.

mike:
Minkäslainen vesivahti mahtaa olla? Hälyttääkö kilometrien päähän vai sulkeeko tulon? Kuinka pienen vuodon havaitsee?

megaman:
Kesällä vaihdoin pesukoneeseen uuden vesiventtiilin, kun ei ottanut vettä enää kunnolla.

Mutta itse muovinen venttiili on rakenteeltaan aika pieni ja hintelä ja viime kädessä huolehtii, että ei tulisi sitä vesivahinkoa, jos sulkua pidetään aina auki. Ainakin itelle tuli selväksi, että sulku AINA kiinni.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View