Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet
Kaasuhälytin, mikä hyvä?
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: ttkar - 29.10.2022 kello on 23:06 ---Johtimen paksuus(suositus) 1,0 mm2 +/- 0,2 mm2.
Olen ajatellut laittaa seuraavasti:
Akku-sulake-kytkin-hälytin-lisäsensori (omalla johdolla n. 2.5 m pitkä johto, kytkeytyy suoraan hälyttimeen ).
--- Lainaus päättyy ---
eikö saa mistään ns. valmiista paikasta virtaa, joka sammuisi kun 12v kytketään pois? Itse otin yhdesta tupakansytyttimen takaa. ei tarttis sitten tuota erillistä katkaisijaa asentaa ja muistaa vielä käännellä sitä. Vaunussa mulla oli virta akulta ja katkaisija hälylle, ja turhan usein se unohtui pois päältä.
Suljen pullon pääsulun jos autossa ei asuta, ja samalla katkaisen 12voltin. Samalla sammuu siis kaasuhäly.
jamseil:
Samaa mieltä tuosta kaiken kytkennästä päävirran taakse. Thumb
Kerran kun unohtaa tuon hälyttimen erilliskatkaisijan sammuttaa, niin on 2-4 viikossa akku tyhjä ja jäässä. Pahimmassa tapauksessa hapot lattialla.
jamseil:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 29.10.2022 kello on 23:18 ---Voi kai se sulake pienempikin olla...
Itse käytän pienikulutteisille laitteille 3A sulakkeita, koska niitä on helposti saatavina.
--- Lainaus päättyy ---
Voi olla pienempikin, mutta ei se mitään lisäturvaa tuo laitteelle tai johdolle. Estää vain saman johdon hyödyntämisen muille laitteille.
ttkar:
--- Lainaus käyttäjältä: ttkar - 29.10.2022 kello on 11:15 ---Löytyihän se 88mA / 180mA. Lisäsensorin kanssa. Minkä kokoisen sulakkeen laitan virtajohtoon?
--- Lainaus päättyy ---
Laitan 250 mA sulakkeen... löytyi Sp Elektroniikka liikkeestä...
mike:
Eikös se kanarialintu ollu ennenvanhaan.. Ai niin ei se hälyytä!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta