Tekniikkakeskustelut > Truma

Truma S3004 kamina sammuu tuulessa?!

<< < (2/4) > >>

CaraOne1:
No hyvä tietää, että on "ominaisuus". Naksu-piezo on.. ei sytyttele itekseen.
Liekkivahti näyttäis hehkuvan hetken sammutuksen jälkeen, joten automaattisytkä korjaisi tilannetta.
Mutta oli ehkä poikkeuksellinen tuulen lepatus...
Joku suoja pohjaan vois toimia, koska siitähän on melko lyhyt kanava palopesään.

88k5:
Ehdottomasti patteri-piezo tilalle - ompahan mukava käyttää, ihan yhdellä kädellä laittaa lämppärin päälle.. taitaa olla aika helppo jälkiasentaakin. Varmatoiminen.
On kovissa tuulissa testattu, ei lisähattua, jatkopiippua tai pohjan alla lisäpeltejä.

Mulla oli auto liki 12v, uudesta asti - kerran patterin vaihdoin ;D

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  4.10.2022     kello on 10:41 ---
Laita tilalle autom. patteri-piezo (tai 12V versio). Vaikka tuulenpuuska sammuttaisi, sytyttää samantien pilottiliekin uudelleen..
Ei mulla koskaan 3002:ssa sammumis ongelmaa ollut, mutta piezon naputusta joskus kuulin (varsinki kaasun loppuessa  :D). liekkivahti on sen verta hidas, että syttyä ehtii ennen.

Jotkut tosin tehneet alapohjan alle peltisuojusta tuulelta lämppärin alle.

--- Lainaus päättyy ---

Miten tuo automaattipiezo toimii. Olen asiaa ihmetellyt ja tiedon liekin sammumisesta se saa jostakin, mutta ei liekkivahdilta. Mikä siis ohjaa automaattia.

88k5:
Ehkä mjo selittää..

Muistaakseni, se taitaa saada kipinäkärjeltä jonkinlaisen jännitteen liekistä, jonka perusteella lopettaa tikittämisen - muuten söisi patteria..
Lämppärin lämpötilasäätimen kiertäminen pois 0-asennosta aloittaa kipinöinnin, ei säätimen napin painaminen varsinaisesti. Painaminen vain aukaisee kaasuventtiilin pilottiliekille ja ohittaa liekkivahdin..

kimi:
Tarkoitin siis tilannetta, että liekki sammuu ja piezo tikittää heti eikä vasta kun liekintunnistin on katkaissut kaasun.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View