Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Uudemman Ducaton äänieristys

(1/4) > >>

Tieton:
Autostudion osastolla Lahden messuilla on käynnissä uudehkon Ducaton ohjaamon äänieristys. Kaverit kertovat ja näyttävät auliisti kuinka homma tehdään, oviin ja lattiaan ensin Dynamat butyylimattoa ja sen päälle Dynaliner vaimennusmatto. Näyttäisi olevan itsekin tehtävissä.
Onko käytännön kokemusta, paljonko auttaa? Ja nimenomaan näissä 2014-> , vanhempien Ducatojen melusta kyllä löytyy juttua.

miksu88:
Juutuubista löytyy paljon juttua RAM Promastereista mikä on sama paku käytännössä. Butyylimatto auttaa resonansseihin paljonkin, eli sellaisiin taajuuksiin jotka herättelevät peltiä soimaan. Oikeaoppinen kiinnitys on kuitenkin tärkeää. Butyyli ei vaimenna muita taajuuksia eli siihen sitten kunnon lämpö/ääni eristys päälle. Tuota Dynalineria en tunne.

hemu:
Nyt kiinostaisi onko kukaan tehnyt uudempaan ducatoon näitä puuhia?

Ylipäätään, ihmetyttää ja ärsyttää että matkailuun, ehkä kokopäivänajoon tarkoitettu laite on liian äänekäs!

Hinta huomioiden.

Äänenvaimennus ei tehtaalla varmasti maksaisi,,veikkaan 35,67€.




Aikanaan meidän MB508, tein kattavan vaimennuksen.
Hitsin kova työ!
Mutta siihen aikaan ei ollut käytössä desipelimittaria.

Lopputulos vaivaan nähden oli, melun sävy muuttui ja ajonaikainen melu oli siedettävä.

Näissä ajonaikaisissa äänissä,,pyörän(rengas)äänet ainakin meidän ajoneuvossa kovimmat.
Näihin syvennyn myöhemmin.

Ääniivaimennus materiliaalia olen hankkimassa Autokiillolta. EI MAINOS.

hemu:
Eipä tunnu olevan kiinnostusta.
Vai onko monet kuulovaurioisia(jo). Minä olen, ja haluan säilyttää sen mitä on jäljellä.

Arska:
No mua ei oo häirinnyt fiiatin vm. 05 äänimaailma verrattuna edelliseen fiat vm. 89. Sen muistan vanhoista keskusteluista että A pilarin ääni eristys on tärkein. Muualle levitetyt äänieristeet on tuhlausta

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View