Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Tulevat sähkökatkot

<< < (4/13) > >>

MRi:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 23.09.2022     kello on 11:08 ---No siinähän se. Tässä taas hyperventiloidaan oikein urakalla taannoisen korona-vessapaperin tavoin kun media vielä heittää ihan kunnolla vettä kiukaalle. Teoretisoidaan asioilla mitä ehkä kenties mahdollisesti tapahtuisi jos... Thumbd

--- Lainaus päättyy ---
Jep. Melko epätodennäköisiä, toki mahdollisia ovat. Itse miettinyt aiheen tiimoilta josko ensi talveksi tyhjentäisi mökillä vesilinjat kokonaisuudessaan koska ovat saattolämmityksen varassa. Muuten ei aiheuta toimenpiteitä sähkökatkojen pelko.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: MRi - 23.09.2022     kello on 19:33 ---Itse miettinyt aiheen tiimoilta josko ensi talveksi tyhjentäisi mökillä vesilinjat kokonaisuudessaan koska ovat saattolämmityksen varassa. Muuten ei aiheuta toimenpiteitä sähkökatkojen pelko.

--- Lainaus päättyy ---

Ei taida meillä onnistua. Häätyy ottaa puheeksi kyllä.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 23.09.2022     kello on 13:40 ---Minä muistelen, että mulla olisi 500W maks. Ongelmana vaan on syöttö kun se nyt on aika kiinteä.

--- Lainaus päättyy ---
  Meillä lämmitykseen liittyvät pumput (4 kpl.) on jo kauan saaneet virran pistorasiasta pistotulpalla. Siihen on helppo liittää intikka tai agre. Sähkökatkoja silloin tällöin ollut, en vielä tositoimiin kytkentää käyttänyt.
  Jos sähkökatko sattuu silloin kun kattilassa (hake) on tuli, pitää latauspumppu saada pyörimään, tai manuaalisesti sammuttaa kattilasta tuli, mitään automaattista ei ole-- ainakaan toistaiseksi.
  Eteisessä ja makuuhuoneessa on ollut 12 V. led-nauhan pätkät yövalona, olivat m-pyörän akulla monta vuotta, nyt muutaman vuoden muuntajalla.

Ducaatti:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 23.09.2022     kello on 18:02 ---
Nimellisteho (mitä se sitten tarkoittaakaan) on n. 500W kummassakin.

--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 23.09.2022     kello on 18:48 ---Tarkoittaa tehoa minkä laite ottaa sähköverkosta.

--- Lainaus päättyy ---

Ilmalämpöpumppujen nimellisteho on mitattu tietyissä olosuhteissa. Nimellistehon määrittelyolosuhtee t ovat kaikille ILPeille samat, pyynti +20, imuilma 20C, ulkoilmanlämpötila +7, puhallus autolla ja puhalluksen suuntaukset autolla.

Karabiilisti:
jos 500W tarve niin tuollaisella onnistunee...
https://www.k-rauta.fi/tuote/aggregaatti-fxa-950-i-max-teho-800va-jatkuva-700va/6438313250227

Öljypoltinta varten hommasin tuon.

Sekä 3000W siniaaltointikan jotta voi akuistakin ajella.... 95 eur, postiin tuotuna.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View