Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Tulevat sähkökatkot

<< < (3/13) > >>

Aakku:
Tuossa yksi ilta mietein, paljonko ilmalämpöpumppu vie sähköä, jos sen koittaisi pitää aggregaatilla päällä....

Jos katko tulisi, niin olisi hyvä saada ilmalämpöpumppu kuitenkin pöhisemään. Näillä syksyn lämpötiloilla ilppi riittää koko taloon. Suoralla sähkölämmityksellä patterit kuitenkin kylmenisi, joten ilppi hiukan jeesaisi ja kierrättäisi pönttöuunien lämpöä.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.09.2022     kello on 13:24 ---Tuossa yksi ilta mietein, paljonko ilmalämpöpumppu vie sähköä, jos sen koittaisi pitää aggregaatilla päällä....

--- Lainaus päättyy ---

Minä muistelen, että mulla olisi 500W maks. Ongelmana vaan on syöttö kun se nyt on aika kiinteä.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 23.09.2022     kello on 13:40 ---Minä muistelen, että mulla olisi 500W maks. Ongelmana vaan on syöttö kun se nyt on aika kiinteä.

--- Lainaus päättyy ---
Kaipa sen sähkäri saa muutettua tarvittaessa...

Itselläni pumppu ottaa virran sisältä Schuko pistorasiasta. Jos on 500 W, niin siihen riittäisi aika pienikin aggregaattori.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.09.2022     kello on 13:59 ---Kaipa sen sähkäri saa muutettua tarvittaessa...

Itselläni pumppu ottaa virran sisältä Schuko pistorasiasta. Jos on 500 W, niin siihen riittäisi aika pienikin aggregaattori.

--- Lainaus päättyy ---

Tulin kotiin, niin kaivoin paperin esiin:

Lämmityksellä    0,48-2,03kW

Jäähdytyksellä     0,26-0,97kW

Nimellisteho (mitä se sitten tarkoittaakaan) on n. 500W kummassakin.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 23.09.2022     kello on 18:02 ---Nimellisteho (mitä se sitten tarkoittaakaan) on n. 500W kummassakin.

--- Lainaus päättyy ---

Tarkoittaa tehoa minkä laite ottaa sähköverkosta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View