rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Katsastukseen haku  (Luettu 7536 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:58
Vs: Katsastukseen haku
« Vastaus #15 : 19.09.2022 kello on 17:59 »
** Tää on nyt ihan vaan mun omaa pohdiskelua, en todellakaan väitä että asia olisi näin **

Olen näet joskus funtsinut sellaista asiaa että mitenhän noi vakuutuskorvaukset mahdollisessa äksidentissä jos auto - tai vaikka nyt sitten vaunu tässä tapauksessa - on katsastamaton. Jos mun arkiklassikko nyt sattuu parkkipaikalla palamaan poroiksi ja siinä on leima voimassa selvästi jatkuvassa käytössä niin todennäköisestihän se on ollut ihan toimiva peli ja korvaushommelit normikaavan mukaan.

Mutta jos se nyt olisi mulla tossa pihassa liikennekäytöstä poistossa ja leima mennyt vanhaksi vuosi-pari sitten, niin ymmärtäisin ihan hyvin jos sen kunto ja arvo kyseenalaistettaisi korvausta hakiessa jos se nyt esimerkiksi justiinsa palaisi. Ja täyskaskohan ainakin Ifissä muuttuu 'osakaskoksi' liikennekäytöstä poiston yhteydessä eli esimerkiksi juuri palovakuutushan siinä olisi.

Eli itse ainakin hoitelisin katsastusasiat kuntoon kausiparkkikalustos sakin ainakin jos kyseessä olisi vielä ihan käyttökelpoinen ja rahan arvoinen vehje.

Ja kuten sanottu jo alussa, en tiedä onko näin, ihan itse olen päissäni pohtinut tällaistakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:09
Vs: Katsastukseen haku
« Vastaus #16 : 19.09.2022 kello on 18:42 »
Tuossa saattaa olla takana myös kunnan vaatimus, ettei karavanaluesta tule mökkikylä, kiinteie saumuksineen

Mitä ne sitten nyt ovat?
'Mökkikyliä'.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:09
Vs: Katsastukseen haku
« Vastaus #17 : 19.09.2022 kello on 18:44 »
Olen näet joskus funtsinut sellaista asiaa että mitenhän noi vakuutuskorvaukset mahdollisessa äksidentissä jos auto - tai vaikka nyt sitten vaunu tässä tapauksessa - on katsastamaton. Jos mun arkiklassikko nyt sattuu parkkipaikalla palamaan poroiksi ja siinä on leima voimassa selvästi jatkuvassa käytössä niin todennäköisestihän se on ollut ihan toimiva peli ja korvaushommelit normikaavan mukaan.

Miten katsastus vaikuttaa paloturvallisuuteen?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:36
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Katsastukseen haku
« Vastaus #18 : 19.09.2022 kello on 19:29 »
Mitä ne sitten nyt ovat?
'Mökkikyliä'.

Sillä katsatuksella voidaan vakuuttaa kunnan takennusvalvonnalle vaunujen olevan ”tilapäisesti” leirissä ja ne ovat todella liikuteltavia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
Vs: Katsastukseen haku
« Vastaus #19 : 19.09.2022 kello on 20:31 »
Ei katsastamattomuus vaikuta vakuutuksen korvaukseen esim. puunkaatuessa vaunun päälle, ainoa mikä vaikuttaa on jotta kaskovakuutus on voimassa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:58
Vs: Katsastukseen haku
« Vastaus #20 : 19.09.2022 kello on 22:12 »
Miten katsastus vaikuttaa paloturvallisuuteen?

No ei varmaan mitenkään.