Tekniikkakeskustelut > Alde

Alde kiertovesipumppu ei käynnisty akulla. Verkkovirrassa toimii

<< < (5/5)

mjo33400:
Periaatekuva toiminnasta Dometic muuntajalla.

Hobby66:
Ei tule jännite noihin kahteen johtoon. Ne johdot tulevat todennäköisesti ajoneuvopistokkeelt a. Eli varalla jos olisi 13 napainen.
Nyt tuo laturi herkesi lataamasta kokonaan. Taidan tehdä sen liikkeen, että laitan vaihtoreleen, joka kytkee akun joko vaunun järjestelmään tai CTEK älylaturiin, joka virran otan 230V pistokkeesta. Relettä ohjaan katkaisimella 12V/230V. Yksinkertaisin ja halvin ratkaisu. Mitä mieltä olette

Suorama:

--- Lainaus käyttäjältä: Hobby66 -  8.09.2022     kello on 22:23 ---Ei tule jännite noihin kahteen johtoon. Ne johdot tulevat todennäköisesti ajoneuvopistokkeelt a. Eli varalla jos olisi 13 napainen.
Nyt tuo laturi herkesi lataamasta kokonaan. Taidan tehdä sen liikkeen, että laitan vaihtoreleen, joka kytkee akun joko vaunun järjestelmään tai CTEK älylaturiin, joka virran otan 230V pistokkeesta. Relettä ohjaan katkaisimella 12V/230V. Yksinkertaisin ja halvin ratkaisu. Mitä mieltä olette

--- Lainaus päättyy ---

Harmillisen kuuloinen ongelma / projekti.
Eipä tuohon ainakaan minun mielipiteillä ole merkitystä =).
Jos järjestelmä pelaa haluamallasi tavalla ja olet itse sen kanssa sinut, eikä sen rakentaminen ole ongelma...
En voi toki suositella itse tehtyjä ratkaisuita sähköpuolelle (tai mihinkään muuallekaan jonka tekemiseen tarvitaan pääsääntösesti lupia). =D

Mitenkäs se kiertovesipumppu? Saako sähköä kun 12V on toiminnassa?

edit:
En tiedä olisko tuosta mitään hyötyä.
https://www.kayttooh.je/hobby/2007/k%C3%A4ytt%C3%B6ohje?p=51

mjo33400:
Onko akun ja Dometikin muuntajan BAT-liittimen välillä sulake?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View