Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Agregaatin hankinta

<< < (3/4) > >>

Aakku:
Justiinsa kuuntelin K-Raudassa aggregaatin kaupantekoa...

Laitteita löytyi joka lähtöön. Tarjosivat pienimmistä salkkuaggreista aina avaimet käteen kiinteisiin asennuksiin. En jäänyt kuuntelemaan hintoja, kun ei ollut mulle ajankohtaista.

Karabiilisti:
Öljypoltinta pystyisi tietty ajamaan myös akulla ja invertterillä....jo ku 500w intikka kait riittäisi. tarve 220w+kiertovesipumppu noin 30w.

Siitä saa sitten max 27kW lämpötehoa.  Thumb

Suurin osa taloa pysyy lämpösenä vuolukivi takallakin + toisessa päässä toinen perinteinen takka. Mutta lämminvesi vaatii polttimen. Ja tietty autatallin ja varaston lämmitys.
Niissä jos pitää +5 +10 normisti niin -30 asteen pakkasella muutaman tunnin sähkökatkos alkaa jo huolestuttamaan....

elwari:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.08.2022     kello on 09:47 ---Justiinsa kuuntelin K-Raudassa aggregaatin kaupantekoa...

Laitteita löytyi joka lähtöön. Tarjosivat pienimmistä salkkuaggreista aina avaimet käteen kiinteisiin asennuksiin. En jäänyt kuuntelemaan hintoja, kun ei ollut mulle ajankohtaista.

--- Lainaus päättyy ---

Nyt taitaa olla juuri oikea aika miettiä varavoimaa. Sen syys- tai talvimyrskyn jälkeen ne yllättäen ovat joka paikasta lopussa.

Yrjö:
  Joskus muutama vuosi sitten ostin halavalla lähes käyttämättömän agren, kun omistaja ei saanut sitä koskaan käyntiin tarvitessaan. Olen harjoitellut sen käynnistämistä "muutaman"kerran, nyt saan sen käyntiin lähes jokakerta.
  Talon lämmitys on ollut reilut 10 v. pistotulpan takana, ei kertaakaan käytetty tositoimissa--onneksi.
  Ehkä kuitenkin intikan kautta ottaisin ensisijaisesti varavoiman lämmitykselle, se onkin tärkeää jos hakekattilassa on tuli sähkökatkoksen aikaan. Taloon sisälle 12 V. valaistus, telkkari ja läppäri lyhemmissä sähkökatkoissa.

JariL:
Minä ostin viimeviikolla 7,1kw bensaaggren ja parin viikon sisään kytketään sulaketauluun verkonvaihtokytkin ja talon ulkoseinälle pistoke johon tarvittaessa kytken aggren joka sijaitsee 20m päässä varastossa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View