rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: peugeot j5  (Luettu 1296 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:13
peugeot j5
« : 17.08.2022 kello on 10:33 »
tietäjille kysymys onko pösö j5 2.5 td:ssä ja 2.5 d:ssä sama kansi ja onko venttiilit saman kokoiset.syy kyssäriin lähti 2.5 td:stä kolmosen imuventtiilistä lautanen irti ??? ???

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:02
Vs: peugeot j5
« Vastaus #1 : 18.08.2022 kello on 11:35 »
Täältä löytynee ainakin Peugeot tietäjiä:  https://peugeot-foorumi.com/

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2024 kello on 20:50
Vs: peugeot j5
« Vastaus #2 : 19.08.2022 kello on 20:32 »
Parhaat tietäjät varmaan peugeot foorumilla, mutta jotakin omakohtaisia muistoja J5 ajoilta.
Omistin J5 2.5TD aikoinaan 9-vuotta, oli syöttö peukaloituna tosi kovakulkuinen peli.
Minulle jäi käsitys, että sama kansi kävisi turbolliseen ja turbottomaan (vain muistikuva), mulla putosi venttiilin istukka ja kone löi vastakkain. Kansi ja mäntä hajosi, uusia osia ei silloinkaan saanut enää mistään. Männän laen korjasin viilalla kun männänrenkaat liikkuivat normaalisti, kannen korjaushitsasi ja seetirengasti Aution auto Ylivieskasta, laittoivat ehjän käytetyn venttiilin särkyneen tilalle. Ajoin tämän jälkeen vielä useita kymppitonneja ja hyvin pelasi.
Voi olla osatilanteen johdosta jossakin vaiheessa edessä Ducaton Sofim moottorin vaihto Pösön koneen tilalle järkevä vaihtoehto. Pösön kone on Citroenin tekemä ja ajoivat muistaakseni samankaltaisella moottorilla jyväskylän suurajoissa CX Citikalla diesel luokassa kilpaa. Mulla oli J5 jälkeen Ducato 2.5Td ja oli tossumopo Pösöön verrattuna.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2024 kello on 20:50
Vs: peugeot j5
« Vastaus #3 : 20.08.2022 kello on 09:20 »
On omasta J5 ajasta sen verran ettei kaikkea muista kerralla, mutta koeta seuraavaa https://www.sitronen.fi/ ennen ainakin tiesivät kaiken sen mitä näistä vehkeistä tarvitsee tietää, sieltä saa myös varaosia.