Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkopaneelista verkkovirtaan ja takaisin

(1/3) > >>

Kippi:
Hei!

Olen asentamassa asuntovaunuuni 90W-paneelijärjestelmää. Kaikki sujuu muuten hyvin, mutta eräs asia askarruttaa.

Oletetaan, että pääasiallisena virtalähteenäni on vastedes paneeli, joka on kytketty asuntovaununi akkuun. Toisinaan pysähtynen kuitenkin myös leirintäalueilla, joilla on käytössä perinteinen valtion sähkövirta. Kuinka tällöin tulee toimia? Onko ns. paneelisähkö erikseen kytkettävä pois päältä, jotta akku ei saisi virtaa niin sanotusti kahdesta lähteestä samanaikaisesti?

Osaisiko joku vastata tähän kenties pöhköön kysymykseen.

Käytössäni on BrightSolarin 90W-paneelipaketti. Tällainen: https://www.veikonkone.fi/6438014245935-brightsolar-90w-aur-pan-set-matk-ajoneuv?gclid=Cj0KCQjwgO2XBhCaARIsANrW2X15A00f432evhaiN6k9VBmJYjW6ccajaKLiT727ZA_bmYXsQMpbYw0aAl4hEALw_wcB

K.E.V:
Kun tulet alueelle , lyöt töpselin seinään , käännät jääkaapin verkkosähkölle ja korkkaat kaljan jos maistuu.
Muuta ei tarvitse tehdä.
Itse kyllä jätän jääkaapin kaasulle enkä ota alueelta sähköä.

Kippi:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 17.08.2022     kello on 10:29 ---Kun tulet alueelle , lyöt töpselin seinään , käännät jääkaapin verkkosähkölle ja korkkaat kaljan jos maistuu.
Muuta ei tarvitse tehdä.
Itse kyllä jätän jääkaapin kaasulle enkä ota alueelta sähköä.

--- Lainaus päättyy ---

Haha, kiitokset selkeästä vastauksesta!  :D Asia selvä - mitään säätelyitä ei siis itse akku vaadi, kun sähkön lähde ikään kuin vaihtuu? "Kodinkoneiden" namiskat toiseen asentoon ja elämästä nauttimaan?

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Kippi - 17.08.2022     kello on 10:47 ---Haha, kiitokset selkeästä vastauksesta!  :D Asia selvä - mitään säätelyitä ei siis itse akku vaadi, kun sähkön lähde ikään kuin vaihtuu? "Kodinkoneiden" namiskat toiseen asentoon ja elämästä nauttimaan?

--- Lainaus päättyy ---
Mitä tuo "Kodinkoneiden" namiskat toiseen asentoon tarkoittaa...?

Mulla ainoastaan verkkovirta käyttää akkulaturia. Kenno ja akkulaturi käyttää 12V.

K.E.V:
Oisko jääkaappi ja lämmitys 🤣?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View