rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Öljynpaine varoitus  (Luettu 4448 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:25
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #30 : 17.08.2022 kello on 16:48 »
Autossa oli Normeca merkkinen suodatin, ihan outo merkki minulle, ilmeisesti Belgiassa asennettu. Takaisku joko puuttui tai oli viallinen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 21:59
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #31 : 17.08.2022 kello on 22:04 »
Aloitukseen liittyen, näihin öljynpaineeseen liittyviin varoitusteksteihin, -summereihin  ja -valoihin kannattaa aina suhtautua tosissaan ja selvittää missä vika.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:44
  • viva la France
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #32 : 17.08.2022 kello on 22:15 »
Autossa oli Normeca merkkinen suodatin, ihan outo merkki minulle, ilmeisesti Belgiassa asennettu. Takaisku joko puuttui tai oli viallinen.

Tuommoista suodatin merkkiä myydään näköjään harakiriliikkeissä. Kannattaa tarkastaa
jakohihna kun tuommoisia osia löytyy.
Ei olisi ensimmäinen väärennetty huoltokirja.
Saitko kaikki auton paperi kaupan yhteydessä.
Täällä on käytössä katsastus aina kun ajoneuvo myydään eteenpäin ja siinä todistuksessa näkyy kaikkien katsastusten kilometrimäärä sekä huollot jos ne on tehty merkkiliikkeessä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #33 : 17.08.2022 kello on 22:35 »
Tuommoista suodatin merkkiä myydään näköjään harakiriliikkeissä. Kannattaa tarkastaa
jakohihna kun tuommoisia osia löytyy.
Ei olisi ensimmäinen väärennetty huoltokirja.
Saitko kaikki auton paperi kaupan yhteydessä.
Täällä on käytössä katsastus aina kun ajoneuvo myydään eteenpäin ja siinä todistuksessa näkyy kaikkien katsastusten kilometrimäärä sekä huollot jos ne on tehty merkkiliikkeessä.
Tuosta tuli mieleen mun Westin huoltokirja...

Siinä oli merkittynä jakohihnan vaihto juuri ennen myyntiä Suomeen. Allekirjoitus, päiväys ja kilometrit löytyi, mutta ei leimaa. Ajoin autolla tasan 10 tuhatta ja vaihdatin koko helahoidon, eli hihnan, rullat ja vesipumpun. Ei ole kyllä aikaisemmin itselläni ollut noin lyhyttä hihnan vaihtoväliä.
Ei selvinnyt, oliko Saksassa vaihto oikeasti tehty. Kaikki vaihdetut osat tuntuivat olevan huollon mielestä priima kunnossa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:45
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #34 : 18.08.2022 kello on 08:08 »
Työkaveri toi sakulandiasta ison audin jokunen vuosi sitten. Siihen oli myös remmi vaihdettu huoltokirjasen mukaan mutta alle 10tkm ajon jälkeen remmi poikki ja monen tonnin remppa koneeseen. Remmillä olisi pitänyt ajella ainakin 100tkm vielä ja useita vuosia.

Sekin ihme on tullut koettua auton koeajolla että hanskalokerosta löytyi kaksi huoltokirjaa...sama lle autolle. Heti takuu ajan jälkeen loppunut huollot toisessa ja toinen lähes täydellinen...


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:25
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #35 : 18.08.2022 kello on 08:34 »
Tuommoista suodatin merkkiä myydään näköjään harakiriliikkeissä. Kannattaa tarkastaa
jakohihna kun tuommoisia osia löytyy.
Ei olisi ensimmäinen väärennetty huoltokirja.
Saitko kaikki auton paperi kaupan yhteydessä.
Täällä on käytössä katsastus aina kun ajoneuvo myydään eteenpäin ja siinä todistuksessa näkyy kaikkien katsastusten kilometrimäärä sekä huollot jos ne on tehty merkkiliikkeessä.
Papereita oli iso salkullinen, useita ranskankielisiä sertifikaatteja ja huoltokirjamerkinnö issä oli firman leima kaikista huoltokäynneistä. Auto on ollut tosi siistillä pidolla, kaikki pinnat ovat ehjät ja verhoilut erittäin hyvässä kunnossa. Maahantulokatsastuk sessa tuli korjauskehotus valojen korkeussäädöstä muuten ok. Päiväajovalot jouduin uusimaan ja oli aika ison työn takana löytää sopivat alkuperäisten turkkilaisten tilalle joita ei enää ollut saatavana. Hellan valot olivat samanlaiset. En tiedä missä vaiheessa tuo vika tuli, maahantulokatsastuk sessa siitä ei ollut mainintaa. Mittaristossa oli Fiatin tyyppivikaa, siinä paloi himmeästi joitain varoitusvaloja kun laitoin vakkarin päälle. Sen korjaus meni myyjän piikkiin. Tuo öljynsuodatin on arvoitus, miksi sellainen on laitettu merkkiliikkeessä, kun se on tosiaan erikokoinen kuin valmistajan suosittelema. Noita suodattimia ei varmaan ole myynnissä Suomessa?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:25
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #36 : 18.08.2022 kello on 12:53 »
Googlailin vielä sitä Normecaa ja sehän onkin tunnettu ranskalainen valmistaja, tekee kaikenlaisia filttereitä, joten eiköhän tämä homma ole ihan ok. Suodattimen numero täsmää Fiatin suositukseen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #37 : 18.08.2022 kello on 16:51 »
Tuosta tuli mieleen mun Westin huoltokirja...

Siinä oli merkittynä jakohihnan vaihto juuri ennen myyntiä Suomeen. Allekirjoitus, päiväys ja kilometrit löytyi, mutta ei leimaa. Ajoin autolla tasan 10 tuhatta ja vaihdatin koko helahoidon, eli hihnan, rullat ja vesipumpun. Ei ole kyllä aikaisemmin itselläni ollut noin lyhyttä hihnan vaihtoväliä.
Ei selvinnyt, oliko Saksassa vaihto oikeasti tehty. Kaikki vaihdetut osat tuntuivat olevan huollon mielestä priima kunnossa.

Aina puhutaan miten itäblokin maissa tykätään leimoista, mutta on meilläkin täällä suomessa sentään vielä yksi muisto  neuvostoajoista: autojen huoltokirjojen leimat >:D

Vaikka ois kuinka tunnollisesti joku huoltanut itse omaa autoaan, niin aina joku huudahtaa "mutta ei ole leimoja... voi olla kusetusta!"

Toisessa paikassa sitten jätetään huolto tekemättä (ainakin joltain osin) ja lyödään huoltovihkoon leima.
Tätä suomalainen sitten hykertelee onnessaan kun on hyvin pidetty auto. Leimathan sen todistaa 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #38 : 18.08.2022 kello on 17:20 »
Aina puhutaan miten itäblokin maissa tykätään leimoista, mutta on meilläkin täällä suomessa sentään vielä yksi muisto  neuvostoajoista: autojen huoltokirjojen leimat >:D

Vaikka ois kuinka tunnollisesti joku huoltanut itse omaa autoaan, niin aina joku huudahtaa "mutta ei ole leimoja... voi olla kusetusta!"

Toisessa paikassa sitten jätetään huolto tekemättä (ainakin joltain osin) ja lyödään huoltovihkoon leima.
Tätä suomalainen sitten hykertelee onnessaan kun on hyvin pidetty auto. Leimathan sen todistaa 8)
Työkaveri vanhaan hyvään aikaan leimasi itse huoltonsa...

Paikallisessa Teboilissa pyysi leimasinta ja leimasi firman huoltoleimasimella kaikki itse tehdyt huoltonsa. Hyvä tuli.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #39 : 18.08.2022 kello on 19:25 »
Työkaveri vanhaan hyvään aikaan leimasi itse huoltonsa...

Paikallisessa Teboilissa pyysi leimasinta ja leimasi firman huoltoleimasimella kaikki itse tehdyt huoltonsa. Hyvä tuli.

Tai sitten hommaa leimaisimen itselle, saa vielä edullisesti ja omilla teksteillä ("HullunHuolto TI"  ;D ) esimerkiksi: https://www.bizay.fi/leimasimet

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #40 : 18.08.2022 kello on 20:08 »
Tai sitten hommaa leimaisimen itselle, saa vielä edullisesti ja omilla teksteillä ("HullunHuolto TI"  ;D ) esimerkiksi: https://www.bizay.fi/leimasimet
Tuostakin oli joskus juttua...

On täysin luvallista tehdä om leimasin, mutta lienee rikos, jos käyttää perusteettomasti jonkun korjaamon logolla varustettua leimasinta.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #41 : 18.08.2022 kello on 21:22 »
mutta lienee rikos, jos käyttää perusteettomasti jonkun korjaamon logolla varustettua leimasinta.

En usko että löytyy korjaamoa "HullunHuolto TI"  ;D
Ts. siihen vain oman huollon tiedot, jolloin leima löytyy ja kaikki on tyytyväisiä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #42 : 18.08.2022 kello on 22:25 »
En usko että löytyy korjaamoa "HullunHuolto TI"  ;D
Ts. siihen vain oman huollon tiedot, jolloin leima löytyy ja kaikki on tyytyväisiä?
Kyllähän tuollainen leima siistiltä näyttää...

Mulla on kyllä kaikki huollot joka hilavitkuttimesta Excel taulukkona. Ei kaluston arvoa lisätäkseni, vaan omana muistivihkona.


Tuon tapainenkin voisi olla: https://mekaanikko.webnode.fi/perustoita/



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:48
Vs: Öljynpaine varoitus
« Vastaus #43 : 18.08.2022 kello on 23:12 »
Mulla on kyllä kaikki huollot joka hilavitkuttimesta Excel taulukkona.

Tästä voi jo sanoa, että on huoltokirja, sähköinen:D