rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Apuja solikan kosteuskorjaukseen  (Luettu 4558 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.07.2022 kello on 02:10
Apuja solikan kosteuskorjaukseen
« : 28.07.2022 kello on 01:39 »
 Moi, saisinkohan vm2002 500-Soliferin kosteuskorjaukseen apuja täältä foorumilta? Olin kokemattomuuttani jättänyt vessan huuhteluveden tyhjennysputken tulppaamatta ajon ajaksi, jolloin mutkissa ja mäissä huuhteluvettä ruikkiintui lattialle leviten pyöränkotelosta takakulmaan saakka. Kosteus on ollut rakenteissa 3 päivää.

Miten korjaus tehdään oikeaoppisesti? Purin muovimaton ja kalusteet kastuneelta alueelta. Riittääkö huolellinen kuivaus, vai pitääkö lattian ja seinän levyistä ottaa palaset pois ja vaihtaa uuteen? Miten kastuneita levyjä on helpoin leikellä? Seinässä on varmaan joku alajuoksu, pitääkö sekin uusia vai onko kuivaus ok? Jos laitan seinään ja lattiaan uudet levynpalat, niin millä ne on paras kiinnittää ja pitääkö levyjen sauma tiivistää jollakin? Samoin voinko korvata muovimaton vain kastuneelta osin vai kannattaako uusia kokonaan? Jos paikkaan vain mattoa, niin pitääkö sekin saumata jotenkin vanhan maton rajalta? Vaurio on sellaisessa paikassa, että se ei näy ulopäin vaikka matto olisikin vain paikattu.

Olisin kiitollinen kaikista neuvoista. Karavaanarin taipaleeni ei alkanut kovin ruusuisissa merkeissä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
  • Lempäälä
Vs: Apuja solikan kosteuskorjaukseen
« Vastaus #1 : 28.07.2022 kello on 06:39 »
  Mielipiteitä korjauksista on tietenkin paljon, jokainen tavallaan oikeassa.
  Itse olen sitä mieltä että kuivaus riittää. On vain tuo vuoden paras kuivausaika pikkasen takana kun tuo ilman kosteus lisääntyy syksyä kohden. Sisälämppärillä voi auttaa asiaa. Tietenkin kosteuden mittaus tärkeää, ei sitä ihan sormella koittamalla tiedä. Voin lainata piiilteema laatuisia mittareita, kun asut tuossa lähellä, ehkä jakaa käyttökokemuksiakin .
   Tuolla paljon juttua korjauksista:
   https://karavaanari.org/index.php/board,58.0.html

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Apuja solikan kosteuskorjaukseen
« Vastaus #2 : 28.07.2022 kello on 08:42 »
  Itse olen sitä mieltä että kuivaus riittää.

Jos tosiaan on kyse vain hetkellisestä ylivuodosta, niin eihän mitään vielä ole tuhoutunut.
Toki, kun matot repii irti, voi samalla tutkia, onko jossain jotain...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Apuja solikan kosteuskorjaukseen
« Vastaus #3 : 28.07.2022 kello on 09:48 »
^
Näin on. Pinta märkää, kuivatusta peliin.

Oikeastaan ainoa tuhoutunut on tuossa avauksen yhteydessä turhaa rikottu/leikattu mattoa.. olisi se saanut auki kuivatusta varten ihan taittamalla mattoa. Olisi sitten huomaamattomasti saanut liimattua takaisin  :'(