Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

vaunun tuunaaminen energiapihiksi ??

<< < (6/46) > >>

teebasso:
Kyllä minun vaunuissani muistaakseni useimmissa lauhdelämpö sisään tuli. Eikä se lämpö mikään vähäinen ole. Kannattaahan se hukkalämpö hyödyntää. Pakoputken suulta kun tunnustelee niin ei sieltä hillitöntä hehkua tunnu.en kyllä suosittele tekemään mitään virityksiä palokaasuihin. Pelle Pelottoman hommat muihin kohteisiin.

Haapaniemen Paroni:
Katto,seinät ja lattia auki ja kunnon eristeet siitä lähtee ;D ;D

Dorotea:
Mutta sillä mahdollisella lisätuunauksella, mikä on todellinen saavutettu hyöty? Parin, kolmen kaasupullon säästö talviaikana. Kannattaako?

Kun vaunu on oikein suunniteltu ja rakennettu ei talvellakaan mitään vetoa tunnu jaloissa tai päässä. Tietenkin ovea aukaistaessa kylmää tulee hetkellisesti sisälle, mutta se tasoittuu nopeasti.

matson1:
juu tietenkin järki käteen ei pidä hölmöillä kikkailuilla, vaunuhan on solifer artik 60, eli kai sillä tarkenee kovillakin pakkasilla, ite olen ollut noin -25 asteen pakkasella ja hyvin tarkeni ainoa mikä tökki oli tuon veden tulo, mutta pitänee kantovedessä olla pakkasilla. :'( :'(

mites teebasso vieläkö sinä vietät vaunussa aikaasi  8)

teebasso:
Jouh ! Matson1 ,kyllä meinaan taas talven viettää vaunussa. Huomenna taas menen kun tuo poitsu tulee reissusta. On jo ollut ikävä kun olen joutunut olemaan betonibunkkerissa hesassa viikon.
Toivottavasti talven pakkasjakso olisi viimevuotista lyhyempinja eipä haittaisi jos leudompi.
 -31c :tä pukkas turhan pitkään. Kevät kun tuli niin nopsasti se kävi ja oli hienoa todeta luonnon herääminen. Ei kun kohta nokka kohti Hämettä ja nautintoja.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View