Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

vaunun tuunaaminen energiapihiksi ??

(1/46) > >>

matson1:
onko kellään kokemusta/vinkkiä mitä pitäisi tehdä vaunulle jotta se kuluttaisi mahdollisimman vähän sähköä/kaasua.
oletteko tukkineen osaa katossa olevista ilmaaukoista tai lattiassa olevia ilmaaukkoja.
tietenkään ei kaikkia voi tukkia, mutta jos vaunu on mitoitettu 7 hengelle niin silloinhan nuo ilmaaukot on myös sen mukaan, joten jos onkin vain yksi henkilö niin eikös osan aukoista voisi tukkia ?? vai onkos parempia ehdotuksia tai vinkkejä  ::)

Ossi66:
Mun mielestä ilma-aukkojen tukkiminen on säästöä oman hengen kustannuksella - vaikka vain osa tukittaisiin.
Jos vaunussa ei ole varaa asua, kannattaa pysyä kotona.

Tietysti kannattaa tarkastaa ettei missään ole oikeaa lämpövuotoa.

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: matson1 -  9.10.2011     kello on 21:04 ---onko kellään kokemusta/vinkkiä mitä pitäisi tehdä vaunulle jotta se kuluttaisi mahdollisimman vähän sähköä/kaasua.
oletteko tukkineen osaa katossa olevista ilmaaukoista tai lattiassa olevia ilmaaukkoja.
tietenkään ei kaikkia voi tukkia, mutta jos vaunu on mitoitettu 7 hengelle niin silloinhan nuo ilmaaukot on myös sen mukaan, joten jos onkin vain yksi henkilö niin eikös osan aukoista voisi tukkia ?? vai onkos parempia ehdotuksia tai vinkkejä  ::)

--- Lainaus päättyy ---
Osta laaser pintalämpö mittari,Puuilolta löytyy,maksaa ruhtinaalliset 24,90€ !!

JeanS:
En  kyllä itse suosittelisi ilma-aukkojen tukkimista missään oloissa.

Jos ilma ei pääse kiertämään kaikkialla, niin kosteuden kanssa tulee ennen pitkään varmasti ongelmia. Lisäksi kostea ilma tuntuu asuessakin ikävältä. Puhumattakaan siitä, että joskus vaunuun tuleekin enemmän väkeä kylään ja sitten niitä ilma-aukkoja ei muistetakkaan avata.

Itse laittaisin perus asiat kuntoon -> kaasulaitteet puhtaiksi, jääkaapin talvisuojapaikallee n, kattoluukkuihin lämpösuojat (jos on sellaista mallia), yöllä aina lämpöverhot ikkunoiden eteen.
Saattaisin harkita myös ilmalämpöpumpun asentamista, jos talvivuorokausia tulee paljon. Onhan siitä sitten tarvittaessa kesälläkin viilennyksessä apua.

kaitsute:

--- Lainaus käyttäjältä: matson1 -  9.10.2011     kello on 21:04 ---
oletteko tukkineen osaa katossa olevista ilmaaukoista tai lattiassa olevia ilmaaukkoja.


--- Lainaus päättyy ---

Tiedän parikin matkailuautoa, joista ovat tukkineet kattoluukkuja routamatolla. 4 kattoluukkua ja pari ilmaventtiiliä on ollut omistajien mielestä talvisaikana liikaa kahdelle henkilölle.

Eipäs noissa ollut aamulla ikkunatkaan pahemmin huurussa, eikä haissut ummehtuneelle.

Itse kylläkin harkitsisin useamman kerran ennen kuin tukkisin niitä ja en missään nimessä suosittele niitä tukkimaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View