Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Sähkönkulutus (230V) seisonnassa

<< < (3/6) > >>

88k5:
Aika monessa nyky(hlö)autossa akku saattaa olla niin hankalassa paikassa, ettei ilman purkamisia pääse akun napoihin käsiksi - siksi kait "jump start +" -napa löytyy konehuoneestakin.

Transussa mulla ekana talvena tuli yllätyksenä tuo erotusrele - ei suinkaan hupiakkuun liittyen vaan hd-akustoon. Siinä siis 2 kpl 70Ah hopeakalsiumia (by Ford) startteina kuskin pukissa. Laitoin etummaiseen vain ylläpito laturin leuat kun tottunut, että rinnankytketyt ovat aina hc.. no, eipä ollut vaan kaikki levon elintoiminnot erotetussa secondary batteryssä.. nooh, piti ostaa toinen laturi ja pakastetun akun tilalle kohta uusi..

Nyppäsin tuon EBL:n 230VAC tulpan irti niin kulutus meni nolliin. Mikälie idea EBLn ShuttDown'lla - koskeeko vain hupiakun valvontaa ja latausta, mutta  ajoakun lataus jää kulutukseksi?
EBL 220-2 manuska kiinnostuneille

CaraOne1:
Toi Voortin akkuhomma on kyllä vammanen.
Olen antanut itselleni ymmärtää (ankaralla Kuuklauksella), että etummainen akku pitää vehkeen hengissä sillä hetkellä, kun Start/stop käynnistää auton.
Mikä on myöskin aivan perce ominaisuus.
Onneksi sen voi disabloida irrottamalla akun valvonta anturin sulakkeen navasta.

seppoko:
Minäkin innostuin siirtämään kulutusmittarin auton  seisontasähköön. Johto on ollut kiinni, niin akut ovat täysiä. Kulutus on, hetken näyttöä seurattuani,  25-27 wattia.

Huomenna katson vuorokausikulutukse n. Pysyykö koko ajan vakiona? Eiköhän.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: CaraOne1 - 19.07.2022     kello on 12:38 ---Toi Voortin akkuhomma on kyllä vammanen.
Olen antanut itselleni ymmärtää (ankaralla Kuuklauksella), että etummainen akku pitää vehkeen hengissä sillä hetkellä, kun Start/stop käynnistää auton.
Mikä on myöskin aivan perce ominaisuus.
Onneksi sen voi disabloida irrottamalla akun valvonta anturin sulakkeen navasta.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä vain, "etummainen" tuossa minun aiemmassa txtissä tosiaan luoksepäästävyydess ää = lähempänä auton perää oleva (ovat peräkkäin), eli huoltosuuntaa kun istuimen takaa operoidaan liukuluukun alle.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 19.07.2022     kello on 12:57 ---Minäkin innostuin siirtämään kulutusmittarin auton  seisontasähköön. Johto on ollut kiinni, niin akut ovat täysiä. Kulutus on, hetken näyttöä seurattuani,  25-27 wattia.

Huomenna katson vuorokausikulutukse n. Pysyykö koko ajan vakiona? Eiköhän.

--- Lainaus päättyy ---

10,1kWh/48h. Täytyy tuokin vähäinen kulutus siirtää kellon taakse yöksi 3h, niin saa auringosta päivällä muutaman killingin lisää. Varmaan tuo 3h riittää pitämään akut täysinä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View