Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Kompurakaappi vaunuun.
arska100:
Itse olen tehnyt jatkoputken jolla vesi kondensiovesi tulee suoraan ritilän välistä ulos, ei tarvitse kuppia tyhjennellä..
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: arska100 - 24.07.2022 kello on 01:00 ---Itse olen tehnyt jatkoputken jolla vesi kondensiovesi tulee suoraan ritilän välistä ulos, ei tarvitse kuppia tyhjennellä..
--- Lainaus päättyy ---
Putki jäätyy talvella ja vesivahinko on tilattu. Kesäkäytössä tuo toimii.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 26.07.2022 kello on 20:11 ---Putki jäätyy talvella ja vesivahinko on tilattu. Kesäkäytössä tuo toimii.
--- Lainaus päättyy ---
Asiasta en mittään tiiä.
Mutta tuntuu vaikealta uskoa. Metallisiin syöksytorviin tuppaa vällillä jäätymään, kun just lumesta sulanut vesi valuu metrejä alas.
Mutta tässä tapauksessa on ilmeisesti muovi tai kumiletkua? Lisäksi vielä sisällä, ehkä tuuman verran ulkona.
Mautoilija:
Rännivertaus on huono. Peltinen ränniputki kestää. Tuskin jäätyy koskaan umpeen. Eihän pakkasella katolta tule vettäkään. Ja suurempien rakennusten sadevesijärjestelmä ssä on saattolämmitys/sähkösulatus.
Kondenssiputki kyllä kestää. Ongelma on siinä että ulkona oleva putken pää jäätyy umpeen. Kohta kondenssin keräysastia tulvii ja vedet valuvat lattialle.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 27.07.2022 kello on 08:08 ---Rännivertaus on huono. Peltinen ränniputki kestää. Tuskin jäätyy koskaan umpeen.
--- Lainaus päättyy ---
Lämmin ilmakohan niitä sitten pullistelee? ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta