Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Ilmastointilaitteet
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.06.2022 kello on 17:42 ---Onko aivan toivoton ajatus sellainen vettä haihduttava puhallin, joka toimii USB liitännällä...?
Ajattelin, jos ihan pistejäähdyttimeksi edes.
--- Lainaus päättyy ---
Minulla on pari semmoista, alaosassa on desin vesikuppi josta ilmeytyy haitaripahviin johon puhallin puhaltaa.
Ostettu nimenomaan akkutoiminnon takia, vesikuppi ja haitaripahvit nakkasin mäkeen.
Hyvät koirille kun laittaa lattialle, niin puhaltelee omalla akullakin pelkästää kolmisen tuntia.
Mutta että jäähdyttäisi ;)
Tämän näköisiä ovat
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 28.06.2022 kello on 17:55 ---Minulla on pari semmoista, alaosassa on desin vesikuppi josta ilmeytyy haitaripahviin johon puhallin puhaltaa.
Ostettu nimenomaan akkutoiminnon takia, vesikuppi ja haitaripahvit nakkasin mäkeen.
Hyvät koirille kun laittaa lattialle, niin puhaltelee omalla akullakin pelkästää kolmisen tuntia.
Mutta että jäähdyttäisi ;)
Tämän näköisiä ovat
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Elikä vastaa vaikka 12V tuuletinta...
Sellainen ropeli mulla on ja kyllä se iholla viilentää, vaikka lämpötila ei autossa muuttuisikaan.
jamseil:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 27.06.2022 kello on 21:23 ---Minulla on tuo siirrettävä asennettu kuvan mukaisesti etutelttaan.
--- Lainaus päättyy ---
Tuollainen sivuilta höyrystimelle imevä malli on helppo asentaa seinän läpi. Thumb
Monet siirrettävät imee viilennettävän ilman pöntön takaa, joten joutuisi askartelemaan korotuskauluksen lauhdutin puolelle että saisi tehtyä sisäilmaa kierrättävän.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Pena10 - 28.06.2022 kello on 12:37 ---Tässä on minusta ongelma tehokkuuden kannalta?
Takaa olevan ritilän pitäisi ottaa huoneilmasta jäähdytettävä ilma, jäähdyttää se, sitten puhaltaa kuuma ulos ja jäähtynyt sisään.
--- Lainaus päättyy ---
Kyseinen Trotecin laite (itselläni on samanlainen ;D) ottaa kuvan tapaan asennettuna ulkoa alaritilästä sen lämmitettävän ilman ja puhaltaa sen sitten kuumana takaa yläritilästä ulos. Vastaavasti jäähdytetävän sisäilman se ottaa kyljestä yläritilästä ja puhaltaa sen kylmänä edestä yläritilästä. Eli näin asennettuna toimii kuten ns. oikeakin ilmalämpöpumppu, ulko- ja sisäilma ovat toisistaan erotetut = pois puhallettavaa kuumaa vastaavaa määrää lämmintä korvausilmaa ulkoa ei tässä siis tarvita Thumb
Se ns. vakitoimitus tuolla kuten muillakin siirrettävillä on se poistoilman putki, joka kiinnitetään tuohon taka yläritilään ja putkella ohjataan se kuuma ilma esim. ikkunasta ulos. Tällöin se lämmitettäväkin ilma siis otetaan sisältä ja vastaava määrä lämmintä korvausilmaa ukoa tulee jostain tilalle = laitteen hyötysuhde tipantaa :-\
Itsellä tosin tuo on tällä hetkellä OK-talon yläkerrassa (vaunukin kun on vielä kotipihassa), puhaltelee kuumat kattotuolien yläkolmioon, peltikaton alle. Juu, vastaava määrä lämmintä ulkoilmaa otetaan tilalle, mutta niin meillä se otetaan muutenkin korvausilmaräppänöi stä, niin... Ja alakerrassa on sitten ns. oikea ILP huolehtimassa mm. olohuoneen miellyttävästä sisäilmasta :)
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.06.2022 kello on 19:28 ---Elikä vastaa vaikka 12V tuuletinta...
Sellainen ropeli mulla on ja kyllä se iholla viilentää, vaikka lämpötila ei autossa muuttuisikaan.
--- Lainaus päättyy ---
Minun ilmastointilaitteen i FICC-rallyssa 2014 Porissa oli seuraavanlainen järjestelmä illalla ulkoilman viilennyttyä. Ensin yksi ikkuna auki, tosin oli ollut koko päivän. Sen edessä isohko pöytätuuletin puhaltamasa ulkoilmaa sisään. Sitten toinen, pienempi, puhaltamassa em. ilmaa nukkumaosastolle. Ainakin muutaman oluen tai vastaavan jälkeen, toimi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta